Ζυθοποιία εζα: Ανάπτυξη νέων προϊόντων και στόχευση στις τουριστικές περιοχές

22/12/2015
Η μεγαλύτερη διείσδυση στις τουριστικές περιοχές, αλλά και οι εξαγωγές είναι στα βασικά σημεία ενδιαφέροντος της «εzα πρότυπος ελληνική ζυθοποιίας», την επόμενη διετία, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Αθ. Συριανός. Ήδη η διείσδυση στη λεγόμενη «κρύα αγορά», δηλαδή στα ξενοδοχεί, εστιατόρια και μπαρ γίνεται εντατικά καθώς ήδη με τη σκευασία «βαρέλι» για το κανάλι της εστίασης η εζα βρίσκεται σε περισσότερα από 2500 τελικά σημεία.
Παράλληλα ο διπλασιασμός της παραγωγικής δυναμικής μπύρας άνω του φράγματος των 200 χιλ εκατόλιτρων, η παραγωγή αναψυκτικών με βύνη καθώς και η διερεύνηση της δυνατότητας εισόδου στις αγορές των flavors water και του τσαγιού αποτελούν τους βασικούς στόχους της «εzα πρότυπος ελληνική ζυθοποιίας», την επόμενη διετία.
Ουσιαστικά η εζαβάζει πλώρη το 2016 να φύγει από την ομάδα της μικροζυθοποιίας, που απολαμβάνει μικρότερο ΕΦΚ και να ανοιχτεί στον ανταγωνισμό. Σημειώνεται ότι κατά τη συζήτηση της προηγούμενης ομάδας των 48 προαπαιτούμενων η προώθηση ρύθμισης από την κυβέρνηση για την αύξηση του ΕΦΚ στις μικρές ζυθοποιίες είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και τελικά είχε αποσυρθεί. Όπως ανέφεραν τα στελέχη της εταιρίας με αφορμή το γεγονός τότε αλλά και την επιβολή ΕΦΚ στο κρασί, η αύξηση ΕΦΚ και υπερφορολόγηση είναι ατελέσφορη, ενώ υπογράμμισαν ότι η διασφάλιση ανοικτού ανταγωνισμού, καθαρών κανόνων της αγοράς είναι το μόνο που μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας πέρα και από τις όποιες ευνοϊκές ρυθμίσεις. Μάλιστα ο κ. Συριανός τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια στρατηγική στήριξης της μεσαίας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, δηλαδή με εταιρίες γύρω στους 50 εργαζόμενους, καθώς αυτές θα αποτελέσουν την πλατφόρμα ανάπτυξης και ανάδειξης μεγάλων σχημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση της εταιρείας έχει προχωρήσει σε επαφές ώστε να διαμορφωθούν στρατηγικές συνέργιες με εγχώριους παραγωγούς και επιχειρήσεις και να διαμορφωθούν μεγαλύτερα σχήματα. Σύμφωνα με το πρόεδρο της εταιρείας κ. Αθ. Συριανό «η ανάπτυξη συνεργιών κινείται κυρίως με γνώμονα την ενίσχυση της εξωστρέφειας, που βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εzα».
Ήδη σε επίπεδο εξαγωγών τα σήματα της ζυθοποιίας Αταλάντης διατίθενται σε Ολλανδία, Γερμανία, Κύπρο, Ισραήλ, Μάλτα και σε χώρες των Βαλκανίων, αποτελώντας το 8% του όγκου των πωλήσεων. Στους στόχους για το επόμενο διάστημα βρίσκονται οι αγορές της Μέση Ανατολής και της Β. Αφρικής. Όσον αφορά στα αναψυκτικά έχει ήδη ξεκινήσει η παραγωγή κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, οι οποίοι διατίθενται στην αγορά του Ισραήλ.
Η εταιρία που μέχρι σήμερα δουλεύει ώστε να αναπτύξει ένα δίκτυο πωλήσεων πέρα από την παραγωγή ώστε να καταστεί beverage operator δρομολογεί τη δημιουργία νέας γραμμής συσκευασίας μπουκαλιών. Με μια επένδυση που έχει ήδη ξεκινήσει της ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης μονάδας στην Αταλάντη με νέες γραμμές συσκευασίας κουτιών και αναψυκτικών, η ζυθοποιία θα μπορεί να τετραπλασιάσει την παραγωγική της δυναμικής.
Η εταιρία μέχρι σήμερα χρηματοδοτεί από μόνη της, την ανάπτυξή της. Πέρα από τα 5,5 εκατομμύρια που έχουν τοποθετηθεί στην αναβάθμιση των γραμμών συσκευασίας προχώρησε στην εξαγορά μιας γραμμής παραγωγής της πρώην ζυθοποιίας Craft, επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ ενώ για το 2017 δρομολογεί και την επέκταση της γραμμής συσκευασίας στη παραγωγή γυάλινης φιάλης.
Σε επίπεδο μεγεθών το 2015 αναμένεται να κλείσει διατηρώντας σταθερό το επίπεδο τζίρου στα 17 εκατ. ευρώ, ενώ η διοίκηση εκτιμά ότι η επιστροφή στην κερδοφορία θα γίνει σε βάθος διετίας.
Υπενθυμίζεται ότι στη μετοχική σύνθεση της ΕΖΑ περιλαμβάνεται η επενδυτική εταιρεία του Δ. Δασκαλόπουλου Damma Holdings με ποσοστό 33,9%.

Γιώργος Αλεξάκης