Τουριστικό και ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας θέλει τον Πειραιά η Cosco
9/4/2016
Τη δημιουργία μεγάλου διεθνούς ναυτιλιακού και τουριστικού κέντρου σχεδιάζει για τον Πειραιά η Cosco. Άλλωστε το πρώτο λιμάνι της χώρας είναι από τα λίγα στον κόσμο που συνδυάζουν την εμπορευματική δραστηριότητα, με την ακτοπλοϊκή, λόγω νησιωτικότητας, όντας το μεγαλύτερο λιμάνι σε διακίνηση επιβατών στη Μεσόγειο, αλλά και την κρουαζιέρα. Έτσι επένδυση κλίμακας χαρακτηρίζεται από την κινεζική πλευρά η απόκτηση του 67% του ΟΛΠ από την China COSCO Shipping Corporation Limited (“China COSCO Shipping” ή «ο Όμιλος»).
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας επισφραγίζεται έτσι «ένα σπουδαίο ορόσημο αυτής της στρατηγικής επένδυσης. Η συμφωνία αποτελεί την πρώτη που υπογράφεται από την China COSCO Shipping κατόπιν της εγκαθίδρυσής της και μια εμβληματική πρωτοβουλία για την επέκταση του παγκόσμιου δικτύου του Ομίλου.
Για αρμονική και όχι πρόχειρη επένδυση και για μακροχρόνια δέσμευση εκμετάλλευσης του ΟΛΠ, έκανε λόγο ο πρόεδρος της China Cosco Xu Lirong σε εκδήλωση μετάπειτα στο Ζάππει. Παράλληλα δεσμεύτηκε για περαιτέρω επενδύσεις και ανάπτυξη στο λιμάνι το οποίο όπως είπε θα μετατραπεί σε μαργαριτάρι της Μεσογείου, ενώνοντας το εμπόριο αλλά και τον τουρισμό Ανατολής και Δύσης.
Ο κος Lirong δεσμεύτηκε για συμβολή της Cosco στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας καθώς το λιμάνι του ΟΛΠ θα αναβαθμιστεί και θα μετατραπεί σε ένα διεθνές κέντρο μετεπιβίβασης και εμπορίου, ενισχύοντας την απασχόληση αλλά και συνδέοντας την ηπειρωτική με την νησιωτική Ελλάδα. Κάλεσε μάλιστα όλες τις κοινωνικές ομάδες και όλους του Έλληνες να είναι στο πλευρό της Cosco, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει και τους 1300 εργαζόμενους στο ΟΛΠ για την στήριξη.
Κλείνοντας ο κος Lirong χαρακτήρισε την σημερινή ημέρα ιστορική, ενώ παρομοίασε το λιμάνι με την Αργώ ‘’ ας το αφήσουμε να κάνει το ταξίδι του για να επιστρέψει με το χρυσόμαλλο δέρας» είπε χαρακτηριστικά.
Η στρατηγική επένδυση της Κίνας συμπίπτει με την δική μας πολυδιάστατη ανάγκη διεύρυνσης στο πλαίσιο της ΕΕ. επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασακης σε ειδική τελετή που έγινε στο Ζάππειο μετά την υπογραφή της συμφωνίας.
Ο κος Δραγασάκης χαρακτήρισε μακράς πνοής και στρατηγικής σημασίας τις σχέσεις Ελλάδας και Κίνας πως όπως είπε σήμερα μπήκαν τα θεμέλια . Μπορεί όπως είπε καθυστέρησε η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ωστόσο έπρεπε να διασφαλίσουμε πως πρόκειται για επένδυση οικονομικά και κοινωνικά βιώσιμη. Για την κυβέρνηση είναι στρατηγικής σημασία οι επενδύσεις να γίνονται με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντας, του πολιτισμού και τις θέσεις εργασίας επεσήμανε ο κος Δραγασάκης.
Πιστεύουμε πως η σύμβαση παραχώρησης μας επιτρέπει να χαρακτηρίσουμε και ως δική μας την επένδυση, για να κάνουμε τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και να δημιουργήσουμε δίχτυο υποδομών, μεταποίησης , logists. «Σήμερα αρχίζουμε και την υλοποίηση όλου αυτού του σχεδίου με τις εξής προτεραιότητες» είπε και ανέφερε:
*Αναβάθμιση διχτύου μεταφορών θαλάσσιου και χερσαίου άξονας από την Ηγγουμενίτσα στον Έβρο και από τον Πειραιά στα Βόρεια σύνορα. Να δημιουργήσουμε μια «σιδηροδρομική Εγνατία» για την εξυπηρέτηση μεταφορών και διχτύων
* Επέκταση των δυνατοτήτων ανάπτυξης του τουρισμού. Υπάρχουν μικρά και πρακτικά προβλήματα που πρέπει να λύσουμε .
* Εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων . Έχουμε 100 προϊόντα ΠΟΠ , κι άλλα τόσα με πιστοποιήσεις και βραβεύσεις. Πρέπει Να βρούμε τρόπο να συνδέσουμε ε τον Έλληνα μικρό παραγωγό με τον κινέζο καταναλωτή
Τέλος κος Δραγασάκης τόνισε πως σήμερα αρχίζουμε να υλοποιούμε την ατζέντα των θεμάτων για τα οποία έχουμε δεσμευτεί καλή αφορμή η επίσκεψη τον Ιούνιο ελληνικές αντιπροσωπείας για να διευρύνουμε την ατζέντα των δράσεων.
Ο Zou Xiaoli, Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή συμφωνία σηματοδοτεί ένα ιστορικό ορόσημο για τη σινο-ελληνική φιλία και τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών σε πολλαπλά επίπεδα. Με τον στόλο και την τεχνική εξειδίκευση της China COSCO Shipping, η Ελλάδα θα γίνει η κορυφαία πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη και οι εξαγωγές της Ελλάδας προς την Κίνα θα ενισχυθούν περαιτέρω. Οι λαοί μας έχουν μια μακρά παράδοση στη ναυτιλία, η οποία χρονολογείται από την αρχαιότητα. Οι στόλοι και η ναυτιλιακή τεχνογνωσία της Ελλάδας και της Κίνας είναι γνωστά σε όλο τον κόσμο για την ικανότητα και τη δυναμική τους, επομένως το να ενώνουμε τις δυνάμεις μας είναι απόλυτα φυσιολογικό. Την ίδια στιγμή, η συμφωνία διευρύνει ουσιαστικά τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες».