Τουρισμός και κρίση σπρώχνουν την κατανάλωση premium ποτών

22/2/2019
Η αύξηση της κατανάλωσης ακριβών ποτών και ο τουρισμός κρατούν ζωντανό τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, που στα χρόνια της κρίσης λόγω υπερφορλόγησης, έξαρσης του λαθρεμπορίου και μείωσης των εισοδημάτων γνώρισε συρρίκνωση κατά σχεδόν 50%.

Όπως ανέφερε χθες η γενική διευθύντρια της Diageo Ελλάδος και Ιταλίας Πηνελόπη Κούρκαφα, στο περιθώριο εκδήλωσης της εταιρείας για την έναρξη του προγράμματος «Learning for Life» που πραγματοποιεί η εταιρεία για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα premium ποτά συναντούν την ολοένα και μεγαλύτερη αποδοχή του καταναλωτή.

«Ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών παραμένει το ουίσκι, ενώ τελευταία ανοδική τροχιά καταγράφει και η κατηγορία των τζιν. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ότι τις πιο υψηλές επιδόσεις εμφανίζει η κατηγορία των reserve ποτών (οι πιο ακριβές φίρμες)» αναφέρει η επικεφαλής της Diageo Hellas, προσθέτοντας ότι «η ελληνική αγορά ακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση premiumization, όπου ο καταναλωτής, μέσα στην κρίση, επιλέγει να αγοράζει προϊόντα με μεγαλύτερη αντιλαμβανόμενη αξία για την προσωπική του απόλαυση, αλλά και ως δώρο.

Επίσης ο τουρισμός, και η σταθερή ανάπτυξή του, ωφελεί τις διεθνείς μάρκες καθώς ο τουρίστας επιζητά να καταναλώσει τις μάρκες που γνωρίζει και στην καθημερινότητά του» ανέφερε η Πηνελόπη Κούρκαφα.

Πάντως όπως τόνισε «το 2018 οι πωλήσεις διατηρούν τον μονοψήφιο ρυθμό αύξησης που καταγράφεται από το 2016. Ωστόσο, η αγορά δεν έχει καταφέρει να ανακτήσει τις απώλειες της τάξεως του 46% που κατεγράφησαν το 2011». Σε σχέση με την πορεία της Diageo, τα έσοδα κινούνται σε μονοψήφιο αριθμό αύξησης με τις ακριβές μπράντες να κινούνται με εντυπωσιακό ρυθμό.

Η DIAGEO, με έδρα το Λονδίνο, προήλθε από την συγχώνευση των εταιρειών Grand Metropolitan και Guinness το 1997. Το 2002 εξαγόρασε την Seagram και σήμερα δραστηριοποιείται σε 180 χώρες του κόσμου με περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους και ένα μοναδικό χαρτοφυλάκιο αλκοολούχων ποτών. Το όνομα DIAGEO προέρχεται από τη λατινική λέξη Dia (ημέρα) και την λέξη Geo (γαία) και αντικατοπτρίζει το σκοπό της εταιρείας «γιορτάζουμε τη ζωή, κάθε μέρα, σε όλη τη γη». Η DIAGEO Hellas είναι θυγατρική της DIAGEO Plc και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με αυτή την επωνυμία, από το 2002. Η εταιρεία έχει έδρα στην Αθήνα, γραφεία στη Θεσσαλονίκη και ομάδες πωλήσεων σε ολόκληρη τη χώρα.

Συνολικά ο κλάδος που έχει πληγεί από το λαθρεμπόριο και την υπερφορόγηση (εκτόξευση των ΕΦΚ και ΦΠΑ) προσφέρει 31.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης στο σύνολο της ελληνικής Οικονομίας, έχει 14.000 επιχειρήσεις με βασική οικονομική δραστηριότητα τα αλκοολούχα ποτά, €1,5 δισ. συνεισφορά στο ΑΕΠ το 2016, δίνει €320 εκατ. σε εισοδήματα εργαζομένων στην αλυσίδα αξίας (συμπ. φόρων) το 2016, συμβάλλει με 78 εκατομμύρια στις εξαγωγές και €277 εκατ. σε εταιρικούς φόρους.



Πηγή: reporter.gr