Το roaming και τα upload των τουριστών τονώνουν τα έσοδα των εταιριών κινητής τηλεφωνίας

19/12/2018
Το roaming, η λεγόμενη περιαγωγή και το γεγονός ότι μετά την κατάργηση των τελών στην υπηρεσία αυτή εντός ΕΕ, ο Ευρωπαίος ταξιδιώτης χρησιμοποιεί από παντού το πακέτο δεδομένων που έχει στο συμβόλαιό του έχει τονώσει τα έσοδα των εταιριών κινητής. Έτσι άφοβα για το κόστος ανεβάζουν φωτογραφίες και στιγμές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαφημίζοντας της χώρα αλλά και φέρνοντας έσοδα στις εταιρίες στις χώρες - τουριστικούς προορισμούς όπως η Ελλάδα. Έτι περαιτέρω αυτό αναμένεται να ενταθεί με τα νέα δίκτυα 5G που αναμένεται να δώσουν υπερυψηλές ταχύτητες στους χρήστες αποδεικνύοντας ότι η ψηφιακή επανάσταση είναι η μεγάλη τομή της νέας εποχής και αφορά άμεσα όλους και ειδικά έναν κομβικό κλάδο της Ελληνικής οικονομίας.

Πάντως η τόνωση της ζήτησης για ευρυζωνικά δίκυτα αλλά και νέες υπηρεσίες θα κρίνει κατά πολύ την βιωσιμότητα των επενδύσεων των εταιριών τηλεπικοινωνίας, αλλά κυρίως τη μετάβαση της χώρας στη νέα ψηφιακή εποχή που χαρακτηρίζεται και ως 4η βιομηχανική επανάσταση.

Όπως τόνισε χτες μιλώντας σε εορταστική εκδήλωση χτες βράδυ για τους δημοσιογράφους του κλάδου ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone, Χάρης Μπρουμίδης θα πρέπει η χώρα να κάνει γοργά βήματα μια και έχει τη μοναδική ευκαιρία να μετάσχει στην 4η βιομηχανική επανάσταση.

«Στην 3η βιομηχανική επανάσταση εκ των πραγμάτων δεν μπορούσε να μετάσχει. Δεν μπορούσε να κάνει αυτοκινητοβιομηχανίες. Όμως τώρα το καλό είναι ότι μπορούμε να συμμετέχουμε ισότιμα. Είναι ενδεικτικό ότι πχ ομάδες των 10 ατόμων παράγουν ιδέες κι άρα έχουμε την ευκαιρία παρά το μικρό μέγεθος της χώρας να είμαστε παρόντες στις εξελίξεις».

Ο κ. Μπρουμίδης μάλιστα χαρακτήρισε κομβικής σημασίας για την οικονομική κι όχι μόνο εξέλιξη της χώρας τη συμμετοχή της στην ψηφιακή εποχή. «Η πρώτη με τη δεύτερη ταχύτητα θα έχει χαώδη διαφορά» τόνισε αναφερόμενος στις επερχόμενες εξελίξεις. «Πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα. Είναι κομβικής σημασίας τα δίκτυα. Θα επενδύσουμε στο 5G» τόνισε.

Ο επικεφαλής της Vodafone σημείωσε αναφερόμενος στα ευρυζωνικά δίκτυα ότι το 2020 θα έχει η χώρα κάλυψη 100mbps σε έκταση 70% και πάνω. Σήμερα, όπως είπε, από τους συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας της Vodafone to 5-6% έχουν υψηλές ταχύτητες πάνω από 24 mbps.
Σημείωσε δε ότι έστω κι αν η πρόβλεψη της ζήτησης είναι δύσκολη οι πελάτες «ακούν» πιο εύκολα τα όσα οι εταιρίες προτείνουν για αναβάθμιση των πακέτων της σταθερής στις νέες τεχνολογίες Vectoring – FTTH. «Τη μετάβαση από τα 24 στο 50 με επιπλέον τιμή 8-10 ευρώ το ακούει ο πελάτης» σημείωσε και τόνισε ότι ήδη 17000 σπίτια είναι στην τεχνολογία Fiber To The Home (FTTH). Ειδικά στο Βύρωνα, όπου εγκαινιάστηκε το δίκτυο της Vodafone με τις νέες οπτικές ίνες η ζήτηση είναι αξιοσημείωτη λόγω και του κουπονιού που διανέμεται.

Ωστόσο αναφορικά με τα ευρυζωνικά αλλά και το 5G ο κ.Μπρουμίδης υπογράμμισε ότι ειδικά οι διαμορφωτές της πολιτικής θα πρέπει να τα δουν πέρα από εισπρακτική λογική με έμφαση στην αναπτυξιακή ευκαιρία.

Είναι ενδεικτικό ότι ο Γιώργος Στεφανόπουλος Γενικός Δντης της Ένωσης Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας ΕΕΚΤ έχει τονίσει ότι «πρέπει να στηρίξουμε τη ζήτηση για τα νέα δίκτυα. Δεν θα δοθεί αυτό από το broadband effect αλλά από τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων. Κινούμαστε γρήγορα αλλά όχι ακόμα τόσο για ξεφύγουμε από τις τελευταίες θέσεις της ευρωπαϊκής ψηφιακής κατάταξης».

Η οικονομική εικόνα

Σε ό,τι αφορά την πορεία των ετών 2017-2018, ο κύριος Μπρουμίδης επισήμανε ότι ισορρόπησε η αγορά κινητής τηλεφωνίας, η οποία είχε σημειώσει πτώση της τάξεως του 60% στα χρόνια της κρίσης. Σημαντικό ρόλο στην καλύτερη πορεία των εταιριών έχει η κίνησης δεδομένων λόγω και της απελευθέρωσης του roaming και του τουρισμού.

Πάντως όλος ο κλάδος αλλά και η Vodafone (με 1 εκ συνδρομητές σταθερής) ποντάρει και φέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια στην απόδοση της σταθερής τηλεφωνίας σε πωλήσεις και την ανάπτυξη δικτύων από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες, στην αυξανόμενη δυναμική της συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά και στα νέα δεδομένα που φέρνει το 5G, έστω κι αν αυτά είναι ακόμα terra igognita.

Στο πλαίσιο αυτό η Vodafone επενδύει στην ανάπτυξης του ΙΟΤ, αλλά και στην τηλεόραση όπου διαθέτει 101.000 συνδρομητές. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ο μέσος όρος διείσδυσης είναι στο 25% και ο ευρωπαϊκός μ.ο. στο 35%.

Πηγή: Reporter.gr