Θεσσαλονίκη: "Πόλη του Μυστηρίου" συνεργασία για την ανάδειξη της εναλλακτικής ψυχαγωγίας ως τουριστικού προϊόντος

9/2/2015
Σε συνεργασία κάλεσε ο δήμος Θεσσαλονίκης όλες τις ομάδες της πόλης, που ασχολούνται με την εναλλακτική ψυχαγωγία, για να δημιουργήσουν μια καινούργια τουριστική πρόταση σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ - ΜΠΕ

"Προχωράμε θεματικά και εξειδικεύουμε την τουριστική ανάπτυξη που έχουμε, προσθέτοντας φρέσκιες ιδέες, που επιθυμούμε να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους τουρίστες", εξήγησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη Νικόλ Καζαντζίδου ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, στο περιθώριο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο.

Παιχνίδια απόδρασης, όπως το Mindtrap, το Braingame, το Locked, το Εscape, παιχνίδια μυστηρίου και περιπέτειας, όπως το Usual suspects και το Gamecraft , η διαδραστική παράσταση Fake time και οι εναλλακτικές βιωματικές ξεναγήσεις, του Thessaloniki walking tours και του dot2dot, αποφάσισαν να ενώσουν τις "δυνάμεις" τους υπό την αιγίδα του Δήμου και να συνεργαστούν για την τουριστική προβολή της πόλης.

Η συνέργεια αυτή, σύμφωνα με τον κ.Πέγκα, έχει ως επιδίωξη να εμπλουτίσει το τουριστικό προφίλ της πόλης και να δώσει στον ταξιδιώτη έναν ακόμη λόγο για να επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη.

"Είναι πολλοί εκείνοι που μας βλέπουν σε ταξιδιωτικές σελίδες και έρχονται να συμμετάσχουν στο παιχνίδι μας. Είδαμε τουρισμό που δεν περιμέναμε όπως από την Αυστραλία, την Αμερική κ.α.", ανέφερε η Ειρήνη Ηλιάδου, από τo "Locked".

Για τα περισσότερα παιχνίδια υπάρχει μια "διεθνής γλώσσα", αλλά όλοι έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τη δράση τους και στην αγγλική γλώσσα. "Είναι πολύ καλή η ιδέα να βγει μια οργανωμένη πρόταση προς τα έξω. Εμείς συνεργαζόμαστε ήδη με τουριστικά πρακτορεία ενώ επεκτείνουμε την επιχείρησή μας και εκτός συνόρων", είπε ο Βασίλης Παντσάκης, ένας εκ των ιδιοκτητών του "Mind Trap". "Οι τουρίστες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε τέτοια παιχνίδια. Αυτό το βλέπουμε ξεκάθαρα από την προσέλευση που έχουμε στις εγκαταστάσεις μας στο Μοναστηράκι, η οποία είναι κατεξοχήν τουριστική περιοχή", πρόσθεσε.

Το επόμενο βήμα είναι η συνάντηση των ομάδων με τους τουριστικούς φορείς της πόλης και η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου "πακέτου" που θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια κοινή δράση που θα αποτελεί έναν συνδυασμό όλων των προαναφερθέντων μορφών ψυχαγωγίας με τη μορφή ενός φεστιβάλ.

Σύμφωνα με τον κ.Πέγκα, η νέα αυτή πρωτοβουλία έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά δράσεων, που γίνονται για τη δημιουργία εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων. Εκτός από το γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών (Thessaloniki Convention Bureau), που διεκδικεί όλο και πιο δυναμικά το "μερίδιο" της πόλης στο συνεδριακό τουρισμό, αναπτύχθηκε πρόσφατα μια συνεργασία εκπαιδευτικών φορέων (κολλεγίων και πανεπιστημίων), με τίτλο "Study in Thessaloniki". Παράλληλα, γίνονται νέες συνέργειες για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού, με την εμπλοκή περισσότερων επαγγελματιών και φορέων. Την ίδια ώρα ολοκληρώνεται μια νέα πρωτοβουλία για την ανάπτυξη του δημιουργικού τουρισμού (Creative tourism), το «Ηandpeak», που επιδιώκει να αναδείξει τις "δημιουργικές" γειτονιές της πόλης. Επίσης, μια ακόμη συνεργασία, που βρίσκεται στην αφετηρία της, είναι αυτή του Δήμου με τον ιατρικό σύλλογο, για την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού.