Στροφή από το εστιατόριο στο σούπερ μάρκετ σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς

21/9/2020
Στα σούπερ μάρκετ έχει στραφεί μέρος του τζίρου που πήγαινε περιόδους διακοπών στην εστίαση. Ο φόβος του συνωστισμού φαίνεται ότι λειτουργεί καταλυτικά.

Πιο συγκεκριμένα με βάση τα τελευταία στοιχεία της IRI Hellas για την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου 31/8-6/9 ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε 340 κατηγορίες προϊόντων σε καταστήματα με εμβαδόν άνω των 2.500 τ.μ. ήταν ανεβασμένος κατά 13,6%. (https://www.iriworldwide.com/IRI/media/IRI-Clients/International/gr/COVID-19-Analysis-06-09-2020.pdf)

Συνολικά με βάση τα στοιχεία της IRI ο τζίρος αυξήθηκε κατά 5% αγγίζοντας τα 120,5 εκατ. ευρώ από 114,81 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος τους την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

Από αυτό το καλάθι των 340 προϊόντων, οι πωλήσεις της κατηγορίας των τροφίμων αυξήθηκε κατά 3,4%, κατά 7,7% οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι, 7% της κατηγορίας προϊόντα προσωπικής υγιεινής και 10,1% όλων των άλλων προϊόντων.

Σε ότι αφορά τη γεωγραφική κατανομή, φαίνεται ότι όπου έστω και περιορισμένα κινήθηκε ο τουρισμός υπήρξε σχετική ανάσα και αύξηση πωλήσεων. Πιο συγκεκριμένα περιοχές με εσωτερικό τουρισμό όπως η Πελοπόννησος είχαν την τιμητική τους αντίθετα με την Κρήτη, όπου φέτος οι αφίξεις ήταν λίγες. Έτσι οι πωλήσεις στην Αττική όπου καταγράφεται ο μισός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου αυξήθηκαν κατά 5,3%, 4,1% στη Θεσσαλονίκη, 6,9% στην Κεντρική Ελλάδα, μόλις 0,4% στη Βόρεια Ελλάδα, 12,4% στην Πελοπόννησο ενώ πτωτικά -1,2% κινήθηκε ο τζίρος στην Κρήτη.

Παράλληλα τα στοιχεία της IRI Hellas δείχνουν πόσο σημαντικός είναι ο τουρισμός. Τον Αύγουστο οπότε και κάπως κινήθηκε ο κλάδος στα σούπερ μάρκετ καταγράφηκε μία μέση αύξηση των πωλήσεων, που ξεπέρασε το 4%. Σημειώνεται ότι είναι σε πολύ πιο υψηλό επίπεδο από το ρυθμό αύξησης πωλήσεων που είχε ο κλάδος προ της πανδημίας, καθώς σε εβδομαδιαία βάση έτρεχε από 0,8% μέχρι 2,8%. Αυτό καταδεικνύει ότι και πολλοί παραθεριστές επέλεξαν να μη βγαίνουν από το σπίτι καταναλώνοντας οίκαδε και όχι σε καταστήματα εστίασης.



Πηγή: Reporter.gr