Στρατηγική γιατί τίποτε δεν είναι δεδομένο στον τουρισμό

17/1/2020
Για την ανάγκη ενός στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό έκανε για άλλη μια φορά λόγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος , σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Marketing Greece , με την ευκαιρία την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

«Θα θέλαμε να δούμε πιο στρατηγική αντιμετώπιση του τουρισμού, ενός κλάδου που, ενώ παραμένει από τους βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, θεωρείται λίγο πολύ δεδομένος, ότι φέρνει από μόνος του έσοδα κι επομένως δε χρειάζεται ιδιαίτερης προσοχής» σημείωσε ο κ. Ρέτσος και συμπλήρωσε: «Οι συνθήκες αλλάζουν πολύ γρήγορα, το διεθνές περιβάλλον είναι ευμετάβλητο και δεν θα πρέπει να θεωρείται τίποτα δεδομένο.»

«Ως εκ τούτου, στις προτεραιότητες όλων, πρέπει να είναι η διαμόρφωση ενός στοχευμένου αναπτυξιακού σχεδίου που θα δείξει την πορεία προς το μέλλον και να ξεκινήσει μια σειρά βασικών δομικών αλλαγών. Οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες. Είναι ευκαιρία να κλείσουν τα παρατεταμένα ανοιχτά μέτωπα για τον τομέα, με τη διαμόρφωση ενός μείγματος πολιτικής, που θα συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και ενδεικτικά θα περιλαμβάνει μείωση του ΦΠΑ (σε διαμονή, εστίαση και εγχώρια μεταφορά επιβατών), αποκλιμάκωση της φορολόγησης της εργασίας, κατάργηση του φόρου διαμονής, ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων και τη χάραξη ενός απλού και φιλο-επενδυτικού χωροταξικού πλαισίου» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Παράλληλα αναφέρθηκε στην υπόθεση της Thomas Cook κάνοντας λόγο για δικαίωση μια επίπονης προσπάθειας του Συνδέσμου.

«Η πρόσφατη εγκύκλιος για την έκπτωση από το φόρο εισοδήματος επισφαλών απαιτήσεων τουριστικών επιχειρήσεων από την Thomas Cook, αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών και της πίεσης που ασκήσαμε προς κάθε κατεύθυνση και η κυβέρνηση πράγματι ανταποκρίθηκε. Ωστόσο δεν αρκεί μόνο αυτό. Ο τουρισμός θα πρέπει να είναι στρατηγική επιλογή και θα πρέπει να ‘’χτιστεί’’ και στρατηγικά» είπε ο κ. Ρέτσος.

Στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, εκτιμά ότι ο κλάδος εξακολουθεί και είναι ανθεκτικός και παραμένει βασικός παραγωγικός πυλώνας της χώρας. Ταυτόχρονα, όμως, η Ελλάδα συγκαταλέγεται πλέον στις σημαντικότερες τουριστικές χώρες διεθνώς, γεγονός που σηκώνει ψηλά τον πήχη και τις προσδοκίες για τον τομέα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εννεάμηνο του 2019 οι διανυκτερεύσεις είναι αυξημένες κατά 3,1% και διαμορφώθηκαν στις 209.349 χιλιάδες τον Ιανουάριο - Σεπτέμβριο του 2019 έναντι 209.974 χιλ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Ο μεγαλύτερος όγκος των επισκέψεων, σε ποσοστό 87% του συνόλου, πραγματοποιήθηκε σε έξι περιφέρειες, ως εξής: Νοτίου Αιγαίου (6.026 χιλ.), Κεντρικής Μακεδονίας (5.903 χιλ.), Αττικής (4.655 χιλ.), Κρήτης (4.584 χιλ.), Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (3.217 χιλ.) και Ιονίων Νήσων (2.854 χιλ.). Οι ταξιδιώτες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα πραγματοποίησαν συνολικά 31.319 χιλ. επισκέψεις στις 13 περιφέρειες της χώρας.

Ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από τη συνολική εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση, καθώς ένας ταξιδιώτης μπορεί να επισκεφθεί περισσότερες από μία περιφέρειες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.

Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 1,7% και διαμορφώθηκε στις 28,8εκατ. ταξιδιώτες, ενώ τα έσοδα ανέβηκαν κατά 14,1%, φτάνοντας τα 17,5 δισ. ευρώ.