Στον τουρισμό προσβλέπει η αγορά για να πάρει ανάσα
11/5/2017
Στην αύξηση της ζήτησης λόγω του τουρισμού προσβλέπει η αγορά, από τη λιανική μέχρι τις κατασκευές ώστε να ζεσταθεί. Είναι ενδεικτικό το τι συμβαίνει π.χ. στη ζυθοποιία ή στην αγορά καυσίμων όπου οι ιθύνοντες των μεγάλων εταιριών προσδοκούν σε οικονομικές ανάσες λόγω της τόνωσης της ζήτησης το καλοκαίρι.
Έτσι, η ο όμιλος ΕΛΠΕ βάζει στην ατζέντα ψηλά την αξιοποίηση του τουρισμού και της συνακόλουθης αύξησης της ζήτησης που φέρνει. Έτσι σχεδιάζει επέκταση του δικτύου της ΒΡ στις τουριστικές περιοχές, ενώ παράλληλα ποντάρει στα νέα καύσιμα με την τεχνολογία Active, αλλά και στη νέα εταιρική ταυτότητα των πρατηρίων όπου θα υπάρχει χώρος και για την ανάπτυξη κι άλλων εμπορικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών (εστίαση, καφές, μικρή λιανική).
Σημειώνεται ότι ο όμιλος ΕΛΠΕ υπέγραψε στο Λονδίνο την ανανέωση της συμφωνίας αποκλειστικής χρήσης του σήματος BP στην Ελλάδα με τη BP plc για 5 συν 5 χρόνια. «Είμαστε περήφανοι που μας εμπιστεύεται ο πολυεθνικός όμιλος, κάθε χρόνο επισκέπτονται την Ελλάδα 27,5 εκατομμύρια τουρίστες οι οποίοι εμπιστεύονται και ξέρουν το σήμα της BP» τόνισε ο Γενικός Διευθυντής Εγχώριας και Διεθνούς Εμπορίας του Ομίλου ΕΛΠΕ Ρομπέρτο Καραχάννας σε εκδήλωση χτες για κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της νέας γενιάς καυσίμων, παρουσία του προέδρου των ΕΛΠΕ κ. Στάθη Τσοτσορού και του διευθύνοντος συμβούλου κ. Γρηγήρη Στεργιούλη και συμπλήρωσε:
«Ο στόχος επέκτασης δικτύου δεν είναι ποσοτικός. Επιδιώκουμε να γίνει η καλύτερη δυνατή αποτύπωση του δικτύου γεωγραφικά. Γίνεται ανάλυση, αν, δηλαδή, μπορεί να εξυπηρετηθεί ο πελάτης με τα υπάρχοντα σημεία. Θα δούμε αν πρέπει να κάνουνε νέα . Πχ υπάρχουν πλέον αυτοκινητόδρομοι. Πρέπει να το λάβουμε υπόψη αυτό. Ο στόχος, πάντως, είναι σε τουριστικές περιοχές να ανοίξουμε νέα πρατήρια» τόνισε ο Ρομπέρτο Καραχάννας.
Ο ίδιος ανέφερε ότι οι τρεις άξονες πάνω στους οποίους επενδύει η εταιρία είναι τα νέα καύσιμα, η γεωγραφική επέκταση (σήμερα η ΒΡ έχει περίπου 750 πρατήρια) αλλά και η αλλαγή της εταιρικής εικόνας. «Ήδη έχουμε σχεδιάσει νέο πρατήριο. Ο σχεδιασμός συμπεριλαμβάνει χώρους όχι μόνο για καύσιμα αλλά και για υπηρεσίες» τόνισε ο κ. Καραχάννας και σημείωσε ότι με τη νέα γενιά καυσίμων η εταιρία δίνει έμφαση στη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.
Παράλληλα με δεδομένο ότι οι τουρίστες καταναλώνουν περισσότερη ποσότητα μπύρας από τους Έλληνες και υπό την προϋπόθεση ότι εφέτος θα επισκεφθούν τη χώρα περί τα 30 εκατ. τουρίστες, τα στελέχη των εταιρειών του κλάδου ελπίζουν να καλύψουν τις απώλειες των πρώτων μηνών, κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.
Αντίστοιχα και στις κατασκευές όπου η πτώση ήταν ελεύθερη τα τελευταία χρόνια η μοναδική κινητικότητα που υπάρχει, καταγράφεται στις τουριστικές περιοχές. Δεν είναι τυχαίο ότι στη Μύκονο και τη Σαντορίνη ή και την Κρήτη ο κλάδος των οικοδομικών υλικών γνωρίζει μια σχετική κινητικότητα ενώ και μεγάλες εταιρίες π.χ. χρωμάτων (VIVECHROM) έχουν συστήσει ειδικά τμήματα για την αύξηση μεριδίων σε περιοχές με τουριστικά κτίσματα,
Με λίγα λόγια η εισερχόμενη ζήτηση αποτελεί αναγκαίο καύσιμο για τη χειμαζόμενη εδώ και 7 χρόνια Ελληνική οικονομία.