Στα σκαριά το σχέδιο νόμου για Beat και Uber

18/2/2018
Τέλος φαίνεται να παίρνει το σήριαλ με το νέο νομικό πλαίσιο λειτουργίας της Beat & Uber μετά από πολλούς μήνες διαβούλευσης με τους θεσμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες οι προσπάθειες του υπ. Υποδομών να βάλει σε πλαίσιο που δε θα διαμορφώνει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού με τα ταξί, αλλά και θα εναρμονίζεται με τα ισχύοντα στην ΕΕ έπιασαν τόπο. Έτσι, σύμφωνα με πηγές του υπ. Υποδομών στο νομοσχέδιο που βρίσκεται στη ΓΓ της Κυβέρνησης οι εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα, ενώ θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια.

Όπως αναφέρεται η ρύθμιση αυτή θα αφορά και τις εταιρείες που χρησιμοποιούν εφαρμογές για να δίνουν έργο στα ταξί (όπως η Beat) όσο και για εταιρείες που χρησιμοποιούν εταιρείες μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων (όπως η Uber).

Στο πλαίσιο που ετοιμάζεται προωθείται ρύθμιση για τις εργασιακές σχέσεις των οδηγών. Δηλαδή οι εταιρείες ια πρέπει να συνάπτουν σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά), επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.λπ. Επιπλέον οι φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, των οχημάτων και των οδηγών θα καταγραφούν σε ειδικό μητρώο.

Αναφορικά με τη φορολογία θα ισχύει ό,τι και για τις άλλες. Προβλέπονται, επίσης, βαριές κυρώσεις και πρόστιμα σε περιπτώσεις παραβάσεων τόσο στον φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης όσο και στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια. Τέλος θα προβλέπεται ενός τύπου χρονοχρέωση στα 90 ευρώ για τρίωρη μίσθωση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

πηγή: Reporter.gr