Ρωσία: Χωρίς ακυρώσεις αλλά με προειδοποιήσεις για έγκαιρη υποβολή αιτήσεων βίζας

26/4/2016
Οι τουριστικοί πράκτορες καλούν τους τουρίστες να αγοράζουν εκ των προτέρων τουριστικά πακέτα προς την Ελλάδα αναφέρει με αφορμή το θέμα με τις βίζες η ρωσική ιστοσελίδα ΑΤΟR. Όπως σημειώνει υπό τις συνθήκες μεγαλύτερης διάρκειας για την έκδοση ελληνικών θεωρήσεων, οι Ρώσοι τουριστικοί πράκτορες προσπαθούν να αποφύγουν τις επείγουσες κρατήσεις προς αυτόν τον προορισμό και να πουλήσουν τουριστικά πακέτα τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την ημερομηνία αναχώρησης. Σημειώνεται ότι οι Ρώσοι αρέσκονται στο να κλείνουν διακοπές την τελευταίας στιγμή γεγονός που δημιουργεί μπλοκάρισμα στη διαδικασία.
Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, που επικαλείται το Ρωσικό ΜΜΕ, η καθυστέρηση στην έκδοση των θεωρήσεων φθάνει μέχρι τις 10 ημέρες, ενώ υπό κανονικές συνθήκες, η βίζα εκδίδεται συνήθως μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες.
Ως εκ τούτου, οι τουριστικοί πράκτορες ζητούν από τους πελάτες τους να αποκτούν εκ των προτέρων - κατά προτίμηση 3-4 εβδομάδες πριν την αναχώρηση – τουριστικά πακέτα προς την Ελλάδα, έτσι ώστε να γίνεται έγκαιρα η υποβολή των σχετικών εγγράφων και η έκδοση θεωρήσεων*.
Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι της αγοράς, Έλληνες αξιωματούχοι του Προξενείου τους ενημέρωσαν για τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα έκδοσης θεωρήσεων, ωστόσο, δεν τους διευκρίνισαν το χρονικό διάστημα που θα απαιτείται για την χορήγηση θεωρήσεων, καθώς και ως προς το πότε θα υπάρξει εξομάλυνση της διαδικασίας έκδοσης θεωρήσεων.
Υπενθυμίζεται, ότι στις 23 Απριλίου το ελληνικό κέντρο θεωρήσεων εξέδωσε μια ανακοίνωση, λέγοντας, ότι “ο χρόνος για την εξέταση των εγγράφων στο Προξενείο είναι τουλάχιστον 2 εργάσιμες ημέρες, χωρίς να υπολογίζεται η ημέρα υποβολής και παράδοσης (για τα περιφερειακά κέντρα θεωρήσεων) και ότι λόγω της μετάβασης σε ένα νέο σύστημα έκδοσης θεωρήσεων για τις χώρες Σένγκεν, η περίοδος εξέτασης των εγγράφων στο Προξενείο αυξάνεται”
Παρά τις καθυστερήσεις στην έκδοση θεωρήσεων, οι Έλληνες προξενικοί υπάλληλοι τείνουν να εκδίδουν θεωρήσεις σε αυτούς, που η πτήση τους είναι σύντομα.
Όπως αναφέρεται τις ημέρες, όπου το Ελληνικό Προξενείο δεν τα βγάζει πέρα, λειτουργεί με την αρχή του “εκδίδουμε μόνο τις θεωρήσεις εκείνων, τον οποίων οι πτήσεις είναι αύριο”, ως προς το οποίο δεν υπάρχει σχεδόν κανένα πρόβλημα. Το σημαντικό είναι να υποβάλλονται εκ των προτέρων οι λίστες με αυτούς, που αναχωρούν”, ανέφερε στην ATOR εκπρόσωπος της τουριστικής βιομηχανίας.

Στην κατάσταση με την καθυστέρηση στην έκδοση θεωρήσεων αντέδρασε και το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Μόσχα, σύμφωνα με τα οποία, δεν υπήρξε καμία ακύρωση πτήσης ή ταξιδιών μεμονωμένων τουριστών, λόγω καθυστέρησης στην έκδοση θεωρήσεων. Το Γραφείο Τύπου της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Ρωσία ανέφερε, ότι η συσσώρευση πλήθους δίπλα στο κέντρο θεωρήσεων στις 22 Απριλίου, όπου οι αιτούντες στεκόντουσαν σε μια ουρά για αρκετές ώρες, είναι μια μοναδική περίπτωση, καθώς ένα από τα δύο ιδιωτικά κέντρα, με τα οποία συνεργάζεται το Γενικό Προξενείο, δέχθηκε τους αιτούντες χωρίς ραντεβού, αντίθετα με την καθιερωμένη πρακτική.
"Την ίδια ημέρα, από το Προξενείο δόθηκε οδηγία να μην επαναληφθεί αυτό και τα δύο κέντρα θεωρήσεων να λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο με ραντεβού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αιτούντων”, πρόσθεσαν από το Γραφείο Τύπου.
Οι Έλληνες διπλωμάτες υπόσχονται, ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σύντομα. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, το Γενικό Προξενείο στη Μόσχα έχει ήδη ενισχυθεί με οκτώ εκπαιδευμένους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών, επιπροσθέτως των εκεί υπηρετούντων, ενώ θα αποσπασθούν 15 υπάλληλοι του Υπουργείου Προστασίας Πολίτη στις αρχές Μαΐου και άλλοι 15 έως το τέλος Μαΐου. Επιπλέον, θα προσληφθούν 55 εποχιακοί επιτόπιοι υπάλληλοι (ήτοι τα 2/3 των συνολικά 84 εποχικών). Οι πρώτοι 10 εξ αυτών θα προσληφθούν τις επόμενες ημέρες.
“Οι προσλήψεις σε αυτή την κατηγορία θα συνεχιστούν στο ρυθμό που κρίνεται απαραίτητος από το ίδιο το Προξενείο, στο οποίο έχει δοθεί οδηγία για διαρκή εκτίμηση της κατάστασης” υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την ελληνική πλευρά, στις Προξενικές Αρχές έχει αναβαθμιστεί ο απαραίτητος τεχνολογικός και υποστηρικτικός εξοπλισμός, καθώς και το λογισμικό έκδοσης θεωρήσεων, το οποίο, επίσης, θα μειώσει σημαντικά το χρόνο επεξεργασίας κάθε αίτησης. “Ο στόχος είναι οι Προξενικές μας Αρχές να εξακολουθήσουν να εκδίδουν θεωρήσεις εντός του προβλεπόμενου, ήτοι 10 ημέρες”, αναφέρει το Ελληνικό ΥΠΕΞ, σημειώνοντας ότι την ίδια στιγμή καταβάλλεται προσπάθεια οι θεωρήσεις να χορηγούνται το συντομότερο δυνατό.

Έτσι, το Γενικό Προξενείο στη Μόσχα έχει ήδη ζητήσει από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία να εξασφαλίσουν την έγκαιρη υποβολή αιτήματος εκ μέρους τουριστών. Σύμφωνα με τουριστικούς πράκτορες, την Δευτέρα, 24 Απριλίου, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί, τουλάχιστον, ως προς την υποβολή εγγράφων από τους τουρίστες στο κέντρο θεωρήσεων. “Τώρα το πρόβλημα είναι, ότι έχουν υποβληθεί στο Προξενείο ένας πολύ μεγάλος αριθμός διαβατηρίων, οπότε οι προξενικοί υπάλληλοι ίσως να μην είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στην διαδικασία επεξεργασίας και έκδοσης θεωρήσεων εγκαίρως”, διευκρίνισαν στην ATOR εκπρόσωποι τουριστικών εταιρειών.