Ρέτσος: Πρώτος λόγος στους δημάρχους για τη σωστή διαχείριση των προορισμών για την επόμενη μέρα του Ελληνικού τουρισμού
10/10/2018
Οι δημοφιλείς προορισμοί της χώρας «μπουκώνουν», οι υποδομές στενάζουν και συχνά καταγράφονται παράπονα λόγω της υπερ - πληρότητας που συναντά κανείς σε δρόμους και χώρους, είτε ιδιωτικούς είτε δημόσιους. Η εικόνα αυτή δεν είναι από το μέλλον αλλά τη βλέπει σε Σαντορίνη, Μύκονο κι αλλού την περίοδο της αιχμής, την αναδεικνύουν δε κα τοπικοί άρχοντες όπως ο Δήμαρχος της Θήρας, που δηλώνει ότι το νησί δεν αντέχει τόσο κόσμο και θέτει θέματα με τη ροή των κρουαζιεροπλοίων.
Το θέμα του υπερτουρισμού συνεπώς τίθεται επιτακτικά την ώρα που ο Ελληνικός τουρισμός πρέπει να χαράξει τη στρατηγική της επόμενης μέρας. Δηλαδή να φύγει από το κυνήγι τον αριθμών των αφίξεων και να πάει σε θέματα αειφορίας και ποιότητας, που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα, την τόνωση των εσόδων και τη διάχυση ωφελειών σε όλη την κοινωνία και οικονομία .
Στο φόντο αυτό το τελευταίο διάστημα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος έχει αναδείξει το ζήτημα μια νέας ολιστικής στρατηγικής για τον τουρισμό με έμφαση στην ανάδειξη νέων προορισμών, την αναβάθμιση υποδομών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Χτες, λίγους μήνες πριν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, για πρώτη φορά ίσως έθεσε τόσο καθαρά επί τάπητος, το ρόλο των δημάρχων στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας.
Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου με την ευκαιρία συνεδρίου του ΣΕΤΕ για τις νέες τάσεις στον τουρισμό ο κ. Ρέτσος αναφέρθηκε στις δημοτικές αρχές επισημαίνοντας ότι θα είναι οι κύριες υπεύθυνες για το πως η χώρα μας θα διαχειριστεί το μεγάλο τουριστικό ρεύμα.
Η Ελλάδα, είπε, έφτασε να φιλοξενεί πάνω από 30 εκατ. τουρίστες. Θύμισε ότι η μελέτη της McKinsey, έκανε λόγο για 24 εκατ. το 2021. Έχουμε ξεπεράσει κάθε όριο. Και η πρόκληση είναι η σωστή διαχείριση των προορισμών. Αυτό είναι το θέμα της επόμενη ημέρας, καθώς ήδη ορισμένοι προορισμοί στη χώρα μας παρουσιάζουν κόπωση. Πρέπει να δούμε πως θα αντιδράσει η πολιτεία και όλοι οι φορείς. Όταν λέμε αντίδραση εννοούμε τοπικά σε κάθε περιοχή και επομένως ο πρώτος λόγος ανήκει στους δήμους. Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο συμβαίνει. Είναι καλό που το συνέδριο γίνεται σε προεκλογική περίοδο, πριν από τις δημοτικές εκλογές. Να μας πούνε οι δήμαρχοι πως θα διαχειριστούν το πρόβλημα. Γιατί χρήματα υπάρχουν στους δήμους, και αυτά πρέπει να επενδυθούν σωστά στην ανάπτυξη και όχι να κάνουν με αυτά πολιτική.
Ειδικά για την Αθήνα ο κ. Ρέτοος μετά και τις χθεσινές δηλώσεις του Δημάρχου Αθηναίων κ. Γιώργου Καμίνη, για νέο ρεκόρ αφίξεων στην πρωτεύουσα σημείωσε ότι η νίκη έχει πολλούς πατεράδες, η ήττα είναι ορφανή. Ο Δήμος έχει κάνει δουλειά στην προβολή, όμως δεν πρέπει να ασχολούμαστε μόνο με το εύκολο αλλά και το πιο δύσκολο. Η δουλειά πρέπει να είναι ολοκληρωμένη συνέχισε ο κ. Ρέτοσς και εξήγησε ότι αναφέρεται σε όλους, τους δημάρχους, τους υπουργούς τους ιδιώτες τους ανθρώπους του τουρισμού. Πέρα από το κομμάτι της προβολής υπάρχει και το κομμάτι των υποδομών και της εικόνας των πόλεων, υπάρχουν τα σκουπίδια η καθαριότητα και άλλα.
Το συνέδριο θα δώσει και στους δημάρχους μια ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρίες τις συμβαίνεις άλλες πόλεις,. Για αυτό στο συνέδριο θα παρουσιαστούν δυο Best cases και πιο συγκεκριμένα θα μιλήσουν για marketing και branding πόλεων, η Geerte Udo, Διευθύντρια Στρατηγικής Μάρκετινγκ στον Οργανισμό Amsterdam Marketing από το 2013 και υπεύθυνη της διεθνώς αναγνωρισμένης καμπάνιας “I Amsterdam” και η Signe Jungersted, Διευθύντρια Ανάπτυξης του Wonderful Copenhagen.
Γιώργος Αλεξάκης