Προσφυγικό: Αναζητείται στρατηγική για να στηριχθούν οι last minute κρατήσεις
16/3/2016
Έντονος προβληματισμός επικρατεί τις τελευταίες μέρες σε τουριστικούς παράγοντες λόγω των εξελίξεων στο προσφυγικό. Η εκτίμηση ότι οι επόμενοι μήνες μπορεί να κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις είναι διάχυτη, ενώ δε λείπουν ανησυχίες λόγω της διστακτικότητας στο μέτωπο των κρατήσεων.
Στο φόντο αυτό ήδη οι ξενοδοχειακές εταιρίες προσπαθούν να καθησυχάσουν τους tour operators αλλά και τις χώρες αφετηρίες των τουριστών ότι η χώρα διαχειρίζεται με επάρκεια και υψηλό δείκτη ανθρωπισμού το όλο ζήτημα. Όπως μετέφερε στο bluebirds.gr επικεφαλής μεγάλης ξενοδοχειακής εταιρίας η εποχή «θυμίζει τον περασμένο Ιούλιο όταν προσπαθούσαμε να καθησυχάσουμε τους δυνάμει επισκέπτες μας για το ότι δεν διατρέχουν κινδύνους λόγω capital controls». Παράλληλα αναζητούν τον τρόπο και την κατάλληλη επιχειρηματολογία ώστε εν όψει τις περιόδου με τις κρατήσεις σε καλές τιμές (Μάιος και μετά) να μην αντιμετωπίσουν τη δυσπιστία των πελατών και των τουριστών τους. Ουσιαστικά φορτσάρουν για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με αφορμή τη μεγαλύτερη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB Berlin (9 – 13 Μαρτίου 2016) θα πρέπει να διαφυλαχθεί πάση θυσία η καλή δυναμική του προορισμού στο εξωτερικό, καθώς ένα μερίδιο της αγοράς επηρεάζεται από τις εικόνες στο προσφυγικό που κάνουν το γύρο του κόσμου - ειδικά από την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδομένη. Η ΕΞΘ αναφέρει ότι το κοινό είναι επιφυλακτικό, όμως εκτιμάται πως θα υπάρξει αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής (last minute) ώστε οι επισκέψεις στην περιοχή να καταλήξουν τελικά με θετικό πρόσημο. Μάλιστα η ΕΞΘ ήδη ετοιμάζει νέο πρόγραμμα φιλοξενίας δημοσιογράφων (press trip) στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να καταδείξει ότι ο προορισμός δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, προσβλέποντας παράλληλα σε μια άμεση και αποτελεσματική διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων συναντήσεων που είχε η ΕΞΘ στο Βερολίνο με εκπροσώπους μεγάλων tour operators αλλά και μικρότερων ταξιδιωτικών γραφείων, είχε την ευκαιρία να «τονώσει» ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον τους, ώστε να πετύχει την περαιτέρω προώθηση του προορισμού στη μεγάλη αυτή τουριστική αγορά, στην οποία η Θεσσαλονίκη κατακτά έδαφος εξαιτίας της ελκυστικότητάς της ως εναλλακτική ταξιδιωτική πρόταση, σε συνδυασμό με τη συχνότητα των αεροπορικών συνδέσεων με γερμανικές πόλεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Θεσσαλονίκη έχει γίνει ευρύτερα δημοφιλής στους Γερμανούς πολίτες όπως έδειξε η μεγάλη προσέλευσή τους στο ελληνικό περίπτερο, με σκοπό να αντλήσουν χρηστικές πληροφορίες που σχετίζονται με ήδη προγραμματισμένα ή υπό διαμόρφωση ταξίδια τους. Στα παραπάνω συνέβαλαν αποφασιστικά οι συντονισμένες προσπάθειες εξωστρέφειας και μάρκετινγκ που καταβάλλει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η ΕΞΘ, ώστε να ενισχύσει την παρουσία της Θεσσαλονίκης στη γερμανική αγορά.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποίησε συναντήσεις με γερμανικούς TO, ανεξάρτητους Travel Agents και δημοσιογράφους, οι οποίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική. Ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Τουριστικού Οργανισμού στη Γερμανική αγορά Karsten Voss πραγματοποίησε ενημέρωση στους εκπροσώπους της Χαλκιδικής για τη γερμανική αγορά και την πορεία των κρατήσεων από Γερμάνια, Ολλανδία και Βέλγιο. Όπως μας ενημέρωσε, το 60% των Γερμανών δεν έχει αποφασίσει ακόμα για τις διακοπές του και όλα θα κριθούν στους επομένους 2 μήνες. Τα μηνύματα που έχει από γερμανικούς TO είναι ότι η Χαλκιδική είναι στις πρώτες επιλογές για το καλοκαίρι του 2016 εξαιτίας του ότι βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα, ενώ είναι δεδομένη η αύξηση από την τουριστική αγορά των Κάτω Χωρών.
Συμπερασματικά, η διαχείριση του προσφυγικού τους επόμενους μήνες είναι το στοίχημα της φετινής σεζόν. Η Ελλάδα πρέπει να μείνει στον τουριστικό χάρτη ως ασφαλής και φιλόξενος προορισμός έτσι ώστε να επαληθευθούν οι εκτιμήσεις για αύξηση των αφίξεων.