Π. Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ): Μεγάλο πλεονέκτημα για τη βιομηχανία μεταποίησης ο ελληνικός τουρισμός

4/11/2019
Ο τουρισμός φέρνει πιο κοντά τα ελληνικά προϊόντα με τους Ευρωπαίους καταναλωτές δίνοντας ένα πλεονέκτημα προβολής γιαυτά. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι Παναγιώτης Τσινάβος, την Παρασκευή, στο πλαίσιο επίσκεψης δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στις Σέρρες.

Όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Τσινάβος, η εταιρία πιστεύει ότι η δυναμική στις εξαγωγές μπορεί να κτιστεί περαιτέρω σε προϊόντα που έχουν τη σφραγίδα της Ελλάδας. Επικαλούμενος το παράδειγμα της επιτυχημένης πορείας στο εξωτερικό του γιαουρτιού, που ωστόσο τώρα αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από τα προϊόντα «τύπου ελληνικού γιαουρτιού – Greek style yogurt» ο κ. Τσινάβος «φωτογράφισε» το ενδιαφέρον της εταιρίας να αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα και σε άλλα προϊόντα, που θα φέρουν στους καταναλωτές του εξωτερικού, που συχνά μάλιστα επισκέπτονται την Ελλάδα ως τουρίστες, τη μοναδικότητα της ελληνικής φύσης και την ελληνική ταυτότητα.
Αειφορία και παραγωγή

«Μέσα στην κρίση τολμήσαμε και μπήκαμε σε νέες κατηγορίες. Π.χ. το super spoon με υψηλή πρωτεΐνη με φρούτα με μηδέν σε λιπαρά. Κι επίσης ετοιμάζουμε νέα λανσαρίσματα με προϊόντα προστιθέμενης αξίας» τόνισε χαρακτηριστικά. Οδηγός της προσπάθειας αυτής είναι η διασφάλιση της αειφορίας στην παραγωγή και η ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος της ελληνικής φύσης που δεν είναι άλλη από την έντονη βιοποικιλότητα.

Γιαυτό άλλωστε τονίζει σε σχέση με το γιαούρτι ότι το ΚΡΙ ΚΡΙ παράγεται στην καρδιά της μεγαλύτερης γαλακτοπαραγωγικής ζώνης της χώρας, την Κεντρική Μακεδονία και δίπλα σε έναν από τους πλέον σημαντικούς υγροβιοτόπους της Ευρώπης τη λίμνη Κερκίνη. Εκεί μάλιστα αναμένεται να δώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με την ανάπτυξη ενός 5ετούς προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την προστασία της άγριας ζωής και του παρόχθειου δάσους. «Είναι μοναδικής αξίας πλεονέκτημα το περιβάλλον και η Κερκίνη» τόνισε με νόημα ο κ. Τσινάβος που έχει βάλει στόχο να στηρίξει σημαντικά το έργο του φορέα διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου της Κερκίνης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι υπεύθυνοι της φάρμας Αφοι Φιλιππίδη, που είναι μία από τις πολλές με την οποία συνεργάζεται η ΚΡΙ ΚΡΙ τονίζουν ότι η χώρα μπορεί στη γαλακτοκομία να κάνει θαύματα και να μην «βλέπει» με το «κιάλι» τις βόρειες χώρες . Όπως ανέφεραν η γειτνίαση με δύο ποτάμια, ο ήλιος, το καθαρό περιβάλλον, η άμεση επαφή με καλλιεργήσιμη γη (που μπορεί να δώσει ποιοτικές ζωοτροφές) αλλά και η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων στην κτηνοτροφία είναι εφικτό να γίνει το μεγάλο πλεονέκτημα της περιοχής. Μάλιστα αναφέρονται σε παρατηρήσεις Ολλανδών, Γερμανών επισκεπτών που σημειώνουν ότι ο τόπος μπορεί να «κάνει θαύματα στην κτηνοτροφία». Προς το παρόν όμως το μόνο «θαύμα» που γίνεται είναι ότι μια άδεια για αγελαδοτροφείο παίρνει 2 ½ χρόνια για να δοθεί.

Σπάει το φράγμα των 100 εκ. σε πωλήσεις

Παράλληλα η εταιρία σχεδιάζει ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 27 εκατ. ευρώ. Από αυτά 12 εκατ. ευρώ αφορούν την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, 6 εκατ. ευρώ εκσυγχρονισμούς, 5 εκατ. ευρώ κατασκευή και λειτουργία ενός σταθμού βιοαερίου και 4 εκατ. ευρώ αφορούν αντικαταστάσεις μηχανολογικού εξοπλισμού. Σημειώνεται ότι στις νέες επενδύσεις περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας νέας γραμμής παραγωγής καινοτόμου προϊόντος παγωτού για την ελληνική και τη διεθνή αγορά, ύψους 5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η Κρι - Κρι συνεχίζει και το 2019 την ανοδική της πορεία. Συγκεκριμένα το 2019 εκτιμάται ότι ο τζίρος θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ από 94 εκατ. ευρώ το 2018. Όπως είπε ο επικεφαλής της εισηγμένης εταιρείας, κατά την περίοδο 2000-2018 η Κρι - Κρι κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,9%. Σημειώνεται ότι σε σύγκριση με το 2000 έχει υπερδεκαπλασιάσει τον τζίρο της που ήταν 9,1 εκατ. ευρώ.

Η αγορά της Μ. Βρετανίας

Αναφορικά με το brexit και τα προβλήματα που πιθανόν να δημιουργήσει στην εταιρεία, ο επικεφαλής της Κρι - Κρι επεσήμανε ότι έχει γίνει ειδική μελέτη για την αντιμετώπισή τους και εκτίμησε ότι η ομαλή έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ θα επιβαρύνει το κόστος κατά 2-3% ( π.χ. μεταφορικά κόστη), επιβάρυνση η οποία έχει ήδη συνυπολογιστεί. Σημειώνεται ότι στις εξαγωγές γιαουρτιού, πρώτη αγορά για την Κρι - Κρι είναι η βρετανική, με πωλήσεις 18-20 εκατ. ευρώ.