Οι μεγάλες ευκαιρίες στα μικρά σκάφη αναψυχής

21/1/2020
Θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι τα μεγάλα γιοτ αλλά τα μικρότερα σκάφη με μερίδιο άνω του 80%. Ο θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι υπόθεση των πλουσίων, όπως τονίστηκε σε συνέδριο του Economist στην Γερμανία.
Τεράστιες επενδυτικές ευκαιρίες για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις και νέες μόνιμες θέσεις εργασίας προσφέρουν υποκλάδοι του θαλάσσιου τουρισμού, όπως ο κλάδος των μικρών σκαφών για την Ελλάδα και την ευρύτερη γεωγραφική μας περιοχή, σύμφωνα με τα συμπεράσματα συνεδρίου του Economist που πραγματοποιήθηκε στο Ντίσελντορφ.


Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Jean-Pierre Goudant, πρόεδρος της European Boating Industry, στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα περισσότερες από 10.000 μαρίνες, 6 εκατομμύρια σκάφη και 28 δισ. ευρώ έσοδα.

Από την πλευρά του ο Andrea Razeto, πρόεδρος ICOMIA, τόνισε ότι οι μαρίνες δημιουργούν μία άμεση θέση εργασίας για κάθε 25 αγκυροβόλια και μία έμμεση θέση εργασίας για κάθε 4 αγκυροβόλια. Τάχθηκε δε κατά της φορολόγησης του τομέα ως πολυτελούς αγοράς, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι η διατήρηση και αύξηση της δραστηριότητας θα αποφέρει περισσότερα έσοδα για το κράτος.

Ο Robert Μarx, Πρόεδρος BVWW ανέφερε ότι θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι τα μεγάλα γιοτ αλλά τα μικρότερα σκάφη, με ένα μερίδιο άνω του 80%. Σε αντίθεση με αυτό που ορισμένοι πιστεύουν, ο θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι υπόθεση των πλουσίων. Αντιθέτως, αν εξετάσει κανείς τα μεγέθη στα λιμάνια, τις ακτές και τις πόλεις, ο αντίκτυπος των μικρών σκαφών στην τουριστική οικονομία είναι τεράστιος», τόνισε ο κ. Marx, ο οποίος μίλησε για την ανάγκη παροχής φορολογικών κινήτρων με στόχο την αύξηση της δραστηριότητας. Το λιμάνι έχει πλήρη ΦΠΑ σε αντίθεση με το κάμπινγκ που έχει μειωμένο ΦΠΑ, είπε.

Ελλάδα: 360.000 θέσεις εργασίας
Ο Γιάννης Καλογεράκης, CEO, JMK Anthropocentric Corporate Training and People Development, ανέφερε ότι το 3% του πληθυσμού στην Ελλάδα εργάζεται σε περιφερειακές υπηρεσίες στον τομέα της ιστοπλοΐας και του yachting που αντιστοιχεί σε 360.000 ανθρώπους . Ο ίδιος χαρακτήρισε προκατάληψη την άποψη ότι μόνο οι πλούσιοι έχουν σκάφος, τονίζοντας ότι σήμερα ένα μικρό σκάφος μπορεί να κοστίζει λιγότερο απ’ όσο ένα αυτοκίνητο.

Ο Petros Michelidakis, Director boot Düsseldorf, ανέφερε ότι η συγκεκριμένη βιομηχανία δεν είναι τόσο μικρή αν δει κανείς αναλογικά τον αντίκτυπο, υπογραμμίζοντας τη σημασία μιας πιο εντατικής συνεργασίας προς όφελος της κοινωνίας, προς όφελος των ανθρώπων.

Τρεις διεθνείς τάσεις τις οποίες θα πρέπει να λάβει υπόψη η επιχειρηματική κοινότητα στον σχεδιασμό της περιέγραψε ο πρύτανης του Alba Graduate Business School, Κώστας Αξαρλόγλου. Την εξέλιξη του δημογραφικού (γηράσκων πληθυσμός, συρρίκνωση της μεσαίας τάξης, διαφορετικότητα των νέων γενεών -millennials και Ζ- από τις προηγούμενες), την ανάγκη για βιωσιμότητα (προκλήσεις από το αποτύπωμα των αναπτυξιακών αναγκών -βλέπε ενέργεια και νερό- στο περιβάλλον) και την εξέλιξη της τεχνολογίας (ραγδαία ψηφιοποίηση με βασικό εργαλείο το κινητό τηλέφωνο).

Αναφορικά με τις επενδύσεις, όπως αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, παρατηρείται μεγάλη αύξηση επενδυτών που ενδιαφέρονται για πιο υπεύθυνες μορφές επιχειρηματικότητας, αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, ενώ η εξοικονόμηση οικονομικών και φυσικών πόρων μέσω της κυκλικής οικονομίας αποτελούν ευκαιρίες που είναι σε θέση να προσδώσουν δυναμική στο εγχείρημα μιας πιο βιώσιμης βιομηχανίας μικρών σκαφών.

businessdaily.gr