Οι Γερμανοί αγαπούν το ούζο - Πρωτιά στην κατανάλωση

10/12/2019
Η μεγαλύτερη αγορά του ούζου παγκοσμίως είναι η Γερμανία με τους πολίτες της χώρας να επιλέγουν το ελληνικό αυτό απόσταγμα ως βασικό «κέρασμα» σε μπαρ κι όχι όπως θα συμβαίνει στην Ελλάδα μαζί με μεζέδες. Ουσιαστικά οι Γερμανοί «δείχνουν» το δρόμο για το πώς θα «ανοίξει» πίτα για τα ελληνικά αποστάγματα και ποτά, δηλαδή με την κατανάλωση σε μπαράκια συνδεόμενα με το σύγχρονο νεανικό life style. Αυτός είναι και ο νέος στόχος άλλωστε του Αποσταγμάτων και Οινοπνευματωδών Ποτών (ΣΕΑΟΠ) αλλά και του Invest on Greece σύμφωνα με όσα είπε χτες μιλώντας στα ΜΜΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Νίκος Καλογιάννης.
Σημειώνεται ότι με μεγάλη επιτυχία, υψηλή επισκεψιμότητα και τις καλύτερες εντυπώσεις ολοκληρώθηκε ιν λίγους μήνες με πρωτοβουλία του Σ.Ε.Α.Ο.Π. μία σημαντική ενέργεια διεθνούς προβολής των Ελληνικών Αποσταγμάτων, μέσω της διοργάνωσης εθνικής συμμετοχής με περίπτερο στην επαγγελματική Έκθεση “Bar Convent Berlin 2019”.

Το Bar Convent Berlin ήταν μία συνειδητή επιλογή καθώς αποτελεί εδώ και δώδεκα χρόνια το σημαντικότερο διεθνές γεγονός για τη βιομηχανία των μπαρ και των οινοπνευματωδών, προσελκύει κυρίως το προσωπικό των μπαρ, το οποίο έχει την ευκαιρία να γνωρίσει και να εξοικειωθεί γενικότερα με τις νεότερες τάσεις στον κλάδο. Ενδεικτική του μεγέθους της Έκθεσης είναι και η υψηλή συμμετοχή, 46 εκθέτες από 48 χώρες και 15.000 επισκέπτες με άνω του 50% να προέρχεται όχι μόνο από την Ευρώπη, αλλά και την Ασία, συμπεριλαμβανομένης Κίνας και Ινδίας ενώ συνολικά προβλήθηκαν 1.200 brands.

Συνολικά η προσπάθεια που καταβάλλεται από την Enterprise Greece γίνονται και το ΣΕΑΟΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική με αγορές στόχους άλλες χώρες της ΕΕ αλλά και μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. Κεντρικό συστατικό της καμπάνιας είναι το η χρήση σε κοκτέιλ αλλά και η προσέγγιση δυναμικών νέων κοινών που αναζητούν νέες γεύσεις με έντονη τοπικότητα και story.

Όπως ανέφερε χτες ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Ο.Π, κ. Νίκος Καλογιάννης «στόχος είναι να δημιουργηθούν οι προσλαμβάνουσες που θα συνδέσουν τα Ελληνικά Αποστάγματα με τον χώρο του μπαρ, εκσυγχρονίζοντας, εξελίσσοντας και επανατοποθετώντας τα διεθνώς με τρόπο δημιουργικό.»

Πάντως το ούζο φαίνεται να έχει καθιερωθεί στη γερμανική αγορά βοηθούντος και του τουρισμού. Σύμφωνα με το ΣΕΑΟΠ οι Γερμανοί καταναλώνουν περίπου 1,3 εκατ. κιβώτια περισσότερο ούζο, δηλαδή περισσότερο απ’ ότι Gin (περίπου 1,2 εκατ. κιβώτια). Το ούζο δε είναι το πλέον εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, καταλαμβάνοντας το 2018 το 72% (σε ποσότητα) του συνολικού όγκου εξαγωγών. Αξίζει να σημειωθεί πως τα έσοδα από τις εξαγωγές ελληνικών αποσταγμάτων είναι περίπου ίδια με του κρασιού, οι οποίες φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 70 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η ελληνική ποτοποιία εκπροσωπείται από 253 μονάδες παραγωγής ενώ συνολικά 14.000 επιχειρήσεις έχουν βασική οικονομική δραστηριότητα τα αλκοολούχα ποτά. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), 13.838 είναι οι άμεσα εργαζόμενοι στον κλάδο παραγωγής και διακίνησης αλκοολούχων και 31.600 εργαζόμενοι στην αλυσίδα αξίας του κλάδου.

Παράλληλα, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών σημειώνει σταδιακή μείωση του εμπορικού του ελλείμματος. Συγκεκριμένα, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών έχει μειώσει σημαντικά το έλλειμμά του από €152 εκατ. το 2010, σε €76 εκατ. το 2016.

Πηγή: Reporter.gr