Ο Ανδρέας Ανδρεάδης και το «όλον» της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας!

27/10/2014
Η αρετή κι ο πλούτος σπάνια πηγαίνουν στον ίδιο άνθρωπο, λέει κάπου ο Νικολό Μακιαβέλι. Και ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, ισχυρός άνδρας του ελληνικού τουρισμού και πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων καλείται να αποδεικνύει ότι ανήκει σε αυτούς τους ανθρώπους που σπανίζουν και εκτός από το δεύτερο διακρίνονται και για το πρώτο χαρακτηριστικό.
Στην περίπτωση του προέδρου του ΣΕΤΕ η έννοια της «αρετής» περιέχει τη σημασία της θέλησης, δυνατότητας και ικανότητας του κ. Ανδρεάδη να εκφράζει το «όλον» της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας και όχι μόνο των στενών επιχειρηματικών του συμφερόντων ή «μόνο μιας κλειστής ομάδας μεγαλοξενοδόχων» όπως τον κατηγορεί η αριστερή πλευρά του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Με άλλα λόγια ο κ. Ανδρεάδης πρέπει να αποδεικνύει ότι ο ΣΕΤΕ είναι ο σύνδεσμος όχι μόνο των μεγάλων ομίλων αλλά όλης της τουριστικής βιομηχανίας και κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου.
Ο κ. Ανδρεάδης εξελέγη πρόεδρος του ΣΕΤΕ τον Μάιο του 2011, διαδεχόμενος τον κ. Νίκο Αγγελόπουλο και σε πολλές περιπτώσεις ολοκλήρωσε, ορισμένους από τους στόχους που είχαν τεθεί από την προεδρία του κ. Αγγελόπουλου όπως είναι η Marketing Greece. Γενικότερα τα τελευταία χρόνια είναι πολύ δημιουργικά για τον ΣΕΤΕ και τον Πρόεδρο του. Ο Σύνδεσμος αναγορεύθηκε «κοινωνικός εταίρος», καταρτίστηκε ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας μέχρι το 2020, εκσυγχρονίσθηκαν μία σειρά ρυθμίσεων που αφορούν τον ελληνικό τουρισμό χάρη και σε παρεμβάσεις του ΣΕΤΕ, δημιουργήθηκε το INΣΕΤΕ, όπως και το SETE Intelligence! O κ. Ανδρέας Ανδρεάδης επιδεικνύει μία απίστευτη δημιουργικότητα και κινητικότητα γύρω από θέματα του Συνδέσμου, μέχρι σημείου… παρεξηγήσεως, καθώς ορισμένοι τον εγκαλούν για υπέρμετρη επικοινωνιακή προσωπική προβολή.
Είναι γεγονός ότι ο κ. Ανδρεάδης έχει το επικοινωνιακό χάρισμα και δεν το κρύβει, ενώ χωρίς να «φουσκώνει» καταστάσεις και στοιχεία, δεν παύει να βλέπει το ποτήρι όχι μισοάδειο αλλά μισογεμάτο, ακόμη και λίγο παραπάνω από την μέση. Ίσως όχι τυχαία καθώς ως μέλος της διοίκησης του μεγαλύτερου με βάση τον τζίρο ελληνικού ξενοδοχειακού ομίλου, ο κ. Ανδρεάδης γνωρίζει ότι η διαπραγμάτευση για τις τιμές γίνεται πιο εύκολη για το ξενοδόχο εάν το κλίμα είναι υπέρ του και φροντίζει όσο μπορεί να το διαμορφώνει προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης δεν κρύβει την πρόθεση του να προσφέρει στην κυβέρνηση ένα «success story» το οποίο έχει πολύ ανάγκη η ίδια, η οποία δεν έκανε επί της ουσίας τίποτα γι’ αυτό, παρά τις φιλότιμες, επίμονες συστηματικές αλλά μοναχικές προσπάθειες της κας Όλγας Κεφαλογιάννη, αφού όπως ομολογήθηκε και στο 13 Συνέδριο του ΣΕΤΕ τα χρήματα που δόθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι για διαφήμιση της χώρας ήταν στο 10% αυτών που δίνονταν άλλες χρονιές.
Από την άλλη πλευρά είναι γεγονός ότι ο ελληνικός τουρισμός δεν είναι μόνο η ΣΑΝΗ, το Costa Navarino, η Aldemar, η Grecotel, o Αστέρας Βουλιαγμένης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος σχεδόν το 43% των καταλυμάτων της χώρας αφορά σε οικογενειακά ξενοδοχεία με μέγεθος μέχρι 20 δωμάτια και μόνο το 8% περίπου των μονάδων είναι ξενοδοχεία μεγάλου μεγέθους με πάνω από 100 δωμάτια. Επίσης από τα 9.677 ξενοδοχεία, μόλις 361 είναι πέντε αστέρων και άλλα 1.277 τεσσάρων. Οι δυο υψηλότερες κατηγορίες συγκεντρώνουν περίπου 158.000 δωμάτια από τα 401.332 συνολικά και τα 312.000 κλίνες από τις 773.445 του συνόλου της χώρας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των μονάδων, δωματίων και κλινών, είναι χαμηλότερης κατηγορίας (τριών αστέρων και κάτω) Επίσης ένας πολύ μεγάλος αριθμός ελληνικών ξενοδοχείων κυρίως χειμερινού ή ορεινού τουρισμού ζουν από το εσωτερικό τουρισμό, (όσο ζουν) και δεν τον αγγίζουν οι θριαμβολογίες κυβέρνησης και φορέων για νέα ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού.
Ακόμη υπάρχουν ακόμη 40.000 επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων με 400.000 δωμάτια!
Επιπλέον ολόκληρες περιοχές της χώρας δεν βίωσαν τα ρεκόρ αφίξεων από το εξωτερικό που γεύτηκαν τα νησιά!
Όλα αυτά, η διπλή ταχύτητα του ελληνικού τουρισμού και το κλείσιμο της ψαλίδας, είναι ένα πεδίο στο οποίο θα κριθεί αναμφισβήτητα ο για δεύτερη θητεία, πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, ο οποίος πιστεύει ότι η Marketing Greece είναι ένα «εξαιρετικής ποιότητας εργαλείο που δίνει την δυνατότητα σε κάθε μικρή τουριστική επιχείρηση, σε κάθε άκρη της χώρας να προβάλλεται και να διαθέτει το προϊόν της στα πέρατα του κόσμου. Ένα εργαλείο που θα συμβάλλει στη άμβλυνση της εποχικότητας και την προβολή, όχι μόνο της γνωστής αλλά και της άγνωστης αλλά, εξίσου, υπέροχης πλευράς του ελληνικού τουριστικού προϊόντος».
Στην πράξη λοιπόν αυτό που θα κρίνει την αποτελεσματικότητα του ΣΕΤΕ εκτός από τα επιτυχημένα συνέδρια όπως αναμφισβήτητα ήταν και το 13ο συνέδριο, θα είναι η διάχυση των ωφελειών από τη σημαντική αύξηση των αφίξεων και των εισπράξεων στο σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας αλλά και στην ελληνική οικονομία (εργαζόμενους στον τουρισμό, άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, κ.λ.π.).

Bluebirds.gr