Ναυμαχία στην Παροναξία φέρνει η ελπίδα για αύξηση του τουρισμού

31/3/2017
Την αισιοδοξία της για την πορεία της επιβατικής κίνησης στην ακτοπλοΐα το 2017 εξέφρασε η διοίκηση της Hellenic Seaways (HSW) παρουσιάζοντας τη δρομολόγηση του πλήρως ανακαινισμένου πλοίου, «Νήσος Σάμος» στην γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη από την Παρασκευή 31/3.
Η εταιρεία ποντάρει κυρίως στον εισερχόμενο τουρισμό που αναμένεται και φέτος ενισχυμένος, αλλά και στην σταθεροποίηση αν όχι ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς.
Μάλιστα η πεποίθηση είναι ότι η αγορά φέτος θα κινηθεί ανοδικά με αύξηση της κίνησης κατά περίπου 15 - 20%.
Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα η αύξηση στις πωλήσεις για το καλοκαίρι του 2017 είναι της τάξης του 50% σε σχέση με πέρυσι, κύρια οφειλόμενη στις αγορές από τουρίστες. Εάν ισορροπήσει η κατάσταση στην οικονομία εκτιμάται ότι και οι Έλληνες μπορεί να «τιμήσουν» και πάλι τα πλοία τονώνοντας τους τζίρους των εταιριών.
Ελπίδα ο εσωτερικός τουρισμός
«Αν αλλάξει το βιοτικό επίπεδο του Έλληνα αυτό θα φέρει μια τεράστια αξία κι αυτό ισχύει και για τους άλλους κλάδους. Φέτος οι προβλέψεις είναι θετικές λόγω ξένων επιβατών. Βέβαια οι περισσότεροι φτάνουν με πτώσεις τσάρτερ όμως ένα ποσοστό θα μπει στα πλοία για να δει ενδιάμεσους προορισμούς ή θα φτάσει στον Πειραιά» τόνισε ο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Αγαπητός. «Κύριο θέμα να αυξηθεί η πίτα» συμπλήρωσε με νόημα.
Η γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη είναι μια χρυσοφόρα γραμμή με σημαντική κίνηση και εκτός τουριστικής περιόδου, που μάλιστα εξυπηρετεί και τις ενδοκυκλαδικές μετακινήσεις, λόγω και της σημασίας του αεροδρομίου της Σαντορίνης. Περίπου 1,8 εκατ. επιβάτες διακινούνται σε ετήσια βάση, όπως ανέφερε χθες σε συνέντευξη τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Αγαπητός.
Κατά την καλοκαιρινή περίοδο (από τις 16 Ιουνίου και μέχρι τις 31 Οκτωβρίου το πλοίο θα αναχωρεί καθημερινά λίγο πριν από τα μεσάνυχτα (στις 23:55) και θα φθάνει περίπου στις 04:45 στην Πάρο, στις 05:45 στη Νάξο και στις 08:55 στη Σαντορίνη). Να σημειωθεί πως το Νήσος Σάμος έχει μήκος 192,91 μέτρα, και μπορεί να μεταφέρει συνολικά 2.210 επιβάτες και 750 οχήματα.
Στοχεύει στην κατάκτηση μεριδίου της τάξης του 20%, το οποίο αντιστοιχεί σε έναν αριθμό κάτω από τις 300.000 επιβάτες. «Πιστεύουμε ότι ο κόσμος θα ανταποκριθεί και θα προτιμήσει το πλοίο μας, με το έμπειρο πλήρωμά του», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγαπητός, τονίζοντας πως ο στόχος που έχει τεθεί είναι εφικτός.
Ο ανταγωνισμός
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη βιωσιμότητα του εγχειρήματος βοηθά το γεγονός ότι το πλοίο, όντας το μεγαλύτερο που έχει δρομολογηθεί ποτέ στη συγκεκριμένη γραμμή είναι το πλέον οικονομικό στα καύσιμα, απαιτώντας τις μισές ποσότητες πετρελαίου ανά μίλι σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ουσιαστικά παρά το γεγονός ότι Hellenic Sea Ways και Blue Star Ferries έχουν κοινή αναφορά την Τράπεζα Πειραιώς (στην πρώτη βασικός μέτοχος, στη δεύτερη η Πειραιώς μέσω MIG έχει ενέχυρο μετοχές για δάνεια) ανταγωνίζονται σκληρά. Μόνο στα Δωδεκάνησα, τις Σποράδες και την Κρήτη δεν έχουν κοινή παρουσία.
Πλέον είναι απέναντι σε Παροναξία – Σαντορίνη, Μύκονο – Τήνο – Σύρο, Β- Α Αιγαίο. Μάλιστα ο κ. Αγαπητός χτες σημείωσε ότι με βάση τις αρχές της εταιρίας, δηλαδή να δρομολογεί πλοία καθ’ όλη τη σεζόν και κυρίως να επενδύει στα συμβατικά σκάφη, θα συνεχιστεί ο σχεδιασμός. Απέφυγε ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, λέγοντας πως οι ανακοινώσεις θα γίνουν όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός σχεδιασμός.