Μία υπουργός doer

17/11/2014
Γράφει ο
Γιώργος Αλεξάκης


Η αναφορά του προέδρου της ΔΕΘ Αναστάσιου Τζήκα στην τελετή εγκαινίων της Filoxenia για την υπουργό τουρισμού αποτύπωσε την πραγματικότητα. Μπορεί να διαφωνεί κανείς με τον κ. Τζήκα σε πολλά, ή ακόμα και με την υπουργό σε άλλα. Όμως δεν μπορεί να μην αποδεχτεί κανείς ότι είναι μία υπουργός doer, όπως είπε ο κ. Τζήκας. Χωρίς πολιτικές κραυγές, με αποφασιστικότητα, όπως συχνά λέει και η ίδια, «αθροίζει δυνάμεις». και κυρίως δέχεται όλες τις απόψεις χωρίς στεγανά. Έτσι, έχει περάσει σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις - θεμέλιο για τον τουρισμό, δουλεύει συστηματικά το χωροταξικό ακούγοντας όλες τις πλευρές και δουλεύει αθόρυβα συχνά με πενιχρά μέσα.
Το αποτέλεσμα ορατό. Το κλίμα για τη χώρα αλλάζει, ο τουρισμός έχει μπει στο DNA του Έλληνα κάτι για το οποίο η ευσταλής υπουργός έχει προσπαθήσει πολύ. Πέρα από αυτό οι κινήσεις στον τομέα υποδοχής των επενδύσεων είναι άκρως θετικές όπως αναφέρουν και οι ίδιοι οι παράγοντες του τουρισμού.
Πλέον από 1.1.2015 ο επενδυτής καταθέτοντας 7 δικαιολογητικά θα λαμβάνει άνευ ετέρου Ειδικό Σήμα Λειτουργίας εντός 50 ημερών. Aν δεν έχει εκδοθεί θα θεωρείται ότι το έχει λάβει. Με αυτόν τον τρόπο εκφράζουμε την εμπιστοσύνη στον πολίτη από το κράτος. Η αδειοδότηση θα γίνεται σε ένα στάδιο χωρίς προηγούμενες εγκρίσεις που ανάγκαζαν τον επενδυτή να επισκέπτεται τις αρμόδιες Υπηρεσίες δεκάδες φορές.
Οι προδιαγραφές με τις οποίες πλέον θα ανεγείρονται τα καταλύματα θα είναι απλές. Θα υπάρχει ελευθερία του μηχανικού και αρχιτέκτονα του επενδυτή και θα βαθμολογούνται κυρίως οι υπηρεσίες που προσφέρονται.
Επίσης λειτουργεί η ΕΥΠΑΤΕ ως «Υπηρεσία Μιας Στάσης» για την ενημέρωση των επενδυτών.
Με το νέο νόμο, απλουστεύθηκε και έγινε απολύτως κατανοητή και σύγχρονη εννοιολογικά η οριοθέτηση των τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ απλοποιήθηκε και η διαδικασία έκδοσης του ειδικού σήματος.
Το νέο σύστημα αποδεικνύεται επιτυχημένο. Καθημερινά εκδίδονται δεκάδες σήματα. Συνολικά έχουν εκδοθεί περίπου 3.500 σήματα για 25.000 νέες κλίνες.
Το μεγάλο στοίχημα που μένει όμως να κερδηθεί πέρα από την προσέλκυση επενδύσεων είναι ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος. Σαφώς πρέπει να γίνει ποιοτικότερο και να προσφέρεται όλες τις εποχές του χρόνου, ώστε να διευρυνθεί η διάχυση των θετικών αποτελεσμάτων. Επίσης να λειτουργήσει ευεργετικά και για άλλους τομείς της οικονομίας όπως είναι ο πρωτογενής τομέας. Να βάλει ε και νέες περιοχές και περισσότερες περιφέρειες στο «παιχνίδι» του τουρισμού, δίνοντας νέες ευκαιρίες για εισόδημα και θέσεις εργασίας.
Τότε πια θα μιλάμε για καθολικό φαινόμενο στην οικονομία που θα βασίζεται σε μια συστηματική δουλειά που έκανε η Κρηταγενής πολιτικός