Μ. Σακέλλης: Έρχεται μια κρίσιμη δεκαετία για την ακτοπλοΐα - Κίνδυνος συρρίκνωσης

16/11/2020
Άμεσος είναι ο κίνδυνος να πουληθούν μετά το 2021 τα πλέον σύγχρονα πλοία της ελληνικής ακτοπλοϊας εφόσον δεν υπάρξει ένα επαρκές πρόγραμμα στήριξης του κλάδου για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κατάρρευση της κίνησης και των εσόδων λόγω της πανδημίας.

Αυτό ανέφερε μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου σήμερα ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης. Όπως τόνισε

«Ξεκινάει λοιπόν μία δεκαετία μεγάλων εξελίξεων και πολλών προβλημάτων:

* με την ανάγκη να ανανεωθεί ο Ακτοπλοϊκός μας στόλος, ο οποίος ηλικιακά μεγαλώνει,

* με αναγκαστική απομάκρυνση πλοίων τα οποία δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν ή να λειτουργήσουν στα νέα περιβαλλοντολογικά δεδομένα τα οποία διαμορφώνονται,

* με νέες επιβαρύνσεις λόγω του χαρακτηρισμού της Μεσογείου ως ECA,

* με παντελή έλλειψη από την Διεθνή αγορά μεταχειρισμένων πλοίων φιλικών στο περιβάλλον και κατάλληλων για τις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές» ανέφερε ο κ Σακελλης τονίζοντας ότι «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος υποβάθμισης των Ακτοπλοϊκών μας υπηρεσιών και ποιοτικά αλλά και σε ότι αφορά τις χωρητικότητες». Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ οι εταιρίες για να αντέξουν θα αναγκαστούν να πουλήσουν τα καλά και νεώτερα σκάφη τους χωρίς παράλληλα να έχουν τη δυνατότητα άμεσης αντικατάστασης.

«Μοναδική λύση είναι η ναυπήγηση νέων πλοίων, μία διαδικασία η οποία έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν Εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ναυπήγησης αλλά οι σκέψεις αυτές έχουν απομακρυνθεί, λαμβανομένης υπόψη της κρίσης που διατρέχουμε.

Είναι σημαντικό ότι με πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του προέδρου κ. Γ. Πατέρα, σε συνεργασία με τον ΣΕΕΝ, τον Ιούνιο του 2019 εκπονήθηκε μελέτη σχετικά με την ανάγκη ανανέωσης του Ακτοπλοϊκού μας στόλου για την ενημέρωση των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΕ. Η μελέτη αποσκοπεί στη δημιουργία Ταμείου για τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης πλοίων για την ανανέωση του Ελληνικού Ακτοπλοϊκού στόλου, έχει θετική ανταπόκριση και από την ΕΕ αλλά και από την Κυβέρνηση και αναμένουμε εξελίξεις με την ολοκλήρωση του τρίτου σταδίου της μελέτης» ανέφερε ο κ. Σακέλλης που σημείωσε ότι ήδη ο κλάδος έχει καταθέσει και το πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο που θα υποβληθεί στην ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης μια σειρά προτάσεων.

«Στην παρούσα κρίση του κορωνοϊού ο ΣΕΕΝ έχει σημαντικό ρόλο με συνεχή συμμετοχή και προτάσεις σε όλες τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για τη στήριξη του κλάδου, οι οποίες μπορεί να μη μας ικανοποιούν, αλλά δεν παύει να είναι σημαντικές.

Πρέπει να τονίσουμε ιδιαίτερα ότι με τις προσπάθειες του Συνδέσμου μας αναδείξαμε τη σημασία των υπηρεσιών που προσφέραμε και έχουμε αναγνωριστεί ως ο σημαντικότερος παράγοντας ανάπτυξης των νησιών μας και ένας σημαντικός παράγοντας του τουρισμού όλης της Χώρας.



Επίσης έχει αναδειχθεί ο κοινωνικός και ο Εθνικός ρόλος της Ακτοπλοΐας στην προάσπιση των Εθνικών συμφερόντων, αλλά και των Ευρωπαϊκών.



Εδώ θέλω για μία ακόμα φορά να τονίσω τη μεγάλη προσφορά των πληρωμάτων μας, όχι μόνο στην καλή εκτέλεση των δρομολογίων σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λόγω των ελλείψεων ή και πολλές φορές ανύπαρκτων λιμενικών υποδομών, αλλά και στην τήρηση των μέτρων υγιεινής προστασίας» ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.

Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία κίνησης μέχρι την 31/10 προβλέπεται μείωση της κίνησης για το 2020 που θα φτάσει το 55% στους επιβάτες, 35% στα οχήματα και 20% στα φορτηγά. Ουσιαστικά 10.300.000 λιγότεροι επιβάτες αναμένεται να ταξιδέψουν φέτος ενώ για του χρόνου επίσης οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες. «Αν όλα πάνε καλά ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019, δηλαδή είναι βέβαιο ότι το 2021 θα είναι μία κακή και προβληματική χρονιά για τον τουρισμό μας» τόνισε ο κ. Σακέλλης που προσέθεσε ότι «σε ότι αφορά τα έσοδα δυστυχώς επαληθεύονται οι προβλέψεις μας για μείωση των εσόδων από ναύλους η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα € 300.000.000 και με ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 που θα ξεπεράσουν τα €100.000.000, χωρίς να υπολογίζεται η Κρατική βοήθεια, που όμως δεν ξεπέρασε τα € 22.000.000.»

«Σε αντίθεση με το 2019, σε λίγες μέρες ξεκινάμε μία νέα χρονιά το 2021 με προίκα πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς Τράπεζες και Δημόσιο να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται συνεχώς.» κατεληξε.

Πηγή: Reporter.gr