Καμπάνια σε μπαρ του κόσμου για το "τσίπουρο αλλιώς"

24/7/2019
Κεντρικός στόχος του οργανισμού Enterprise Greece και του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών είναι η ανάδειξη των ελληνικών αποσταγμάτων ως κυρίαρχη τάση για κατανάλωση σε μπαρ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πέρα από αυτό που ισχύσει σήμερα και έχει να κάνει με την κατανάλωση μαζί με φαγητό.

Στο πλαίσιο, έτσι, αυτής της προσπάθειας για ενός νέου είδους marketing και διεθνή προβολή των αποσταγμάτων, οι δύο φορείς διοργανώνουν την εθνική συμμετοχή στη διεθνή έκθεση «Bar Convent Berlin» που πραγματοποιείται στο Βερολίνο 7-9 Οκτωβρίου 2019 ενώ Ήδη προγραμματίζεται η συμμετοχή της χώρας μας στην ίδια έκθεση το 2020. Επίσης οργανώνεται η συμμετοχή στη διεθνή έκθεση Prowein 2019 στη Γερμανία στις 15-17 Μαρτίου 2020.

Επίσης θα προσκληθούν στην Ελλάδα επαγγελματίες του χώρου (mixologist, opinion leaders) οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν αποσταγματοποιία για να ενημερωθούν για τη διαδικασία παραγωγής κια εμφιάλωσης ενώ θα διεξαχθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Για την σηματοδότηση αυτής της προσπάθειας οργανώθηκε χτες βράδυ εκδήλωση σε ένα από τα νέα μπαρ – εστιατόρια «Το Λοκάλι» στου Ψυρρή. : «Ενισχύουμε την ελληνικότητα των αποσταγμάτων μας και τα καθιστούμε ανταγωνιστικά έναντι αντίστοιχων διεθνών brands» τόνισε π ο πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ Νίκος Καλογιάννης ενώ ο πρόεδρος και διευθυντών σύμβουλος του Enterprise Greece Γρηγόρης Στεργιούλης σημείωσε ότι: «ο στρατηγικός σχεδιασμός των δύο φορέων εστιάζει στην ανάπτυξη και ενίσχυση της παραγωγής , της διακίνησης επώνυμων ελληνικών ποτών και αποσταγμάτων , υλοποιώντας δράσεις που ενισχύουν την εξωστρέφεια του κλάδου και δημιουργούν το brand name των ελληνικών αποσταγμάτων.»

Πέρα από την προσπάθεια πάντως να δει ο καταναλωτής το «τσίπουρο αλλιώς» μεγάλο ζήτημα για τον κλάδο είναι η καταδικαστική για την Ελλάδα απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το ειδικό καθεστώς εφαρμογής μειωμένου συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο τσίπουρο και την τσικουδιά που παράγουν οι επιχειρήσεις απόσταξης.

Το μείζον πάντως θέμα για την Ελλάδα πέρα από το να πείσει την ΕΕ ότι το τσίπουρο πρέπει να παραμείνει σε μειωμένο συντελεστή ΕΦΚ είναι να διαχειριστεί μια χαώδη κατάσταση στον κλάδο των αλκοολούχων.

Στο φόντο αυτό ο κλάδος εδώ και καιρό ζητεί εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τα χύμα αποστάγματα που κυκλοφορούν σε μεγάλο βαθμό ανεξέλεγκτα, της προστασίας της δημόσιας υγείας καθώς και της διευκόλυνσης του έργου όλων των ελεγκτικών υπηρεσιών.

Όπως τονίζεται ο εξορθολογισμός της αγοράς θα δώσει ώθηση σε ένα κλάδο που στηρίζει τις εξαγωγές, την ποιοτική διάσταση του τουριστικού προϊόντος αλλά και την απασχόληση ειδικά στην περιφέρεια. Μάλιστα σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης του ΙΟΒΕ τον Φεβρουάριο του 2018 για τα αλκοολούχα, ο κλάδος συνεισφέρει στο ΑΕΠ €1,5 δισεκατομμύρια και στηρίζει περισσότερες από 31 χιλιάδες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης στο σύνολο της οικονομίας.

Κατ’ εκτίμηση των ενώσεων των επιχειρήσεων αλκοολούχων ποτών τουλάχιστον 8 εκ. φιάλες το χρόνο, διαφεύγουν της φορολόγησης και το 1/5 της συνολικής κατανάλωσης είναι προϊόν λαθρεμπορίου σύμφωνα με στελέχη της αγοράς. Σημειώνεται ότι, η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο ΕΦΚ στα αλκοολούχα στην ΕΕ-28 με βάση το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα (την 6η θέση σε απόλυτες τιμές) και συγκαταλέγεται στην 1η θέση σε σχέση με γειτονικές (πλην της Τουρκίας) και τουριστικά ανταγωνιστικές χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πάντα σε σχέση με το ύψος του ΕΦΚ στα αλκοολούχα.

Πηγή: Reporter.gr