Η υπερφορλόγηση ανοίγει την "ψαλίδα" στο τουριστικό επιχειρείν

4/1/2017
Ανασταλτικός παράγων για την ανάπτυξη του τουρισμού είναι η εξαιρετικά υψηλή φορολογική επιβάρυνση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ενός κατ’ εξοχήν εξαγωγικού προϊόντος. Αυτό τονίζει στο 2ο τεύχος της περιοδικής σειράς μελετών «Ελληνικός Τουρισμός – Εξελίξεις & Προοπτικές», το Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ. Όπως αναφέρει η υπέρμετρη φορολόγηση αποτελεί σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα, ενώ παράλληλα επιβαρύνει υπέρμετρα την ανταγωνιστικότητα και τα κίνητρα του συνόλου του επιχειρείν, καθώς και το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων. Ταυτόχρονα οδηγεί σε όξυνση της εποχικότητας.
Αν και οι επιπτώσεις αυτές διατρέχουν το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων, πλήττουν ιδιαίτερα τις πλέον αδύναμες: αυτές που δεν διαθέτουν κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, είτε με μορφή ίδιου brand name, είτε με μορφή brand name προορισμού, που θα τους επιτρέψει να μετακυλήσουν (μέρος ή όλη) την υψηλότερη φορολόγηση στον τελικό πελάτη και που θα διευκολύνει την προσαρμογή τους σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον» αναφέρει χαρακτηριστικά.