Γράφει ο Γιώργος Αλεξάκης
Διαβατήριο για την ανάπτυξη ισχυρών διεθνών συνεργασιών αποτελεί το επίπεδο διαχείρισης και διοίκησης πολλών ξενοδοχειακών εταιριών της χώρας. Οι τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο αποδεικνύουν ότι παρά τις δυσκολίες τα ελληνικά ξενοδοχεία, ειδικά τα επιπέδου, κουμαντάρονται σωστά από τις ελληνικές διοικήσεις τους κι έτσι αποτελούν πόλο έλξης τόσο ξένων fund όσο και μεγάλων αλυσίδων που επιδιώκουν να εμπλουτίσουν τις πωλήσεις τους με τα ελληνικά resort και luxury hotels.
Είναι ενδεικτικές οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέα Ανδρεάδη και εκ των βασικών μετόχων του ομίλου της ΣΑΝΗ, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι τον έλεγχο της διοίκησης της ξενοδοχειακής αλυσίδας Ikos Resorts, η οποία διαθέτει δύο πολυτελή ξενοδοχεία στη Χαλκιδική, ανέλαβε ο ξενοδοχειακός όμιλος της ΣΑΝΗ. Σε ερώτηση μάλιστα του Bluebirds για το αν πίσω από αυτή τη συνεργασία κρύβεται αλλαγή στη μετοχική σύνθεση του Ομίλου ΣΑΝΗ υπήρξε κατηγορηματική διάψευση. Ο κ. Ανδρεάδης ξεκαθάρισε ότι στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ομίλου με την Oak Tree Capital αποφασίστηκε η συγκεκριμένη κίνηση.
Σημειώνεται ότι στην Ιkos Resorts μετέχει με πλειοψηφικό πακέτο η OakTree Capital Management και ο όμιλος της ΣΑΝΗ με μειοψηφική συμμετοχή. Η κίνηση αυτή ανοίγει το δρόμο για την ανάληψη της διοίκησης κι άλλων ξενοδοχειακών από την ένταξη στο χαρτοφυλάκιο της Ikos Resorts
Στο χαρτοφυλάκιο της Ikos βρίσκονται σήμερα το Ikos Olivia και το Ιkos Oceania, δύο ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες παρέχουν πολυτελείς υπηρεσίες All Inclusive. Το Ikos Olivia με δυναμικότητα 136 δωματίων και σουιτών και 159 ανεξάρτητων μπανγκαλόους.
Η κινήσεις της Mariott
Την ίδια ώρα η Marriott International, μία από τις τρεις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες επιστρέφεις την Ελλάδα εγκαινιάζοντας συνεργασία με την ελληνική αλυσίδα Ledra Hotels and Villas, με αιχμή την πολυτελή μονάδα Domes of Elounda στην Ελούντα Λασιθίου.
Ο ξενοδοχειακός κολοσσός επιστρέφει στη χώρα μας μέσω του brand Autograph Collection Hotel, ενός δικτύου πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν στο δίκτυο πωλήσεων της Marriott International. Πλέον η ομάδα πωλήσεων του Domes θα μπορεί να αξιοποιήσει όλη την database της Marriott, καθώς βρίσκεται και επισήμως υπό την «ομπρέλα» του Luxury brand της Mariott Aurtograph Collection και ήδη παρουσιάζεται ως προορισμός σε ειδικά κοινά κι επαγγελματίες του χώρου.
Σημειώνεται πως το δίκτυο Autograph Collection Hotels ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2010 ως ένα μοναδικό επιχειρηματικό εγχείρημα και αποτελεί το πλέον δυναμικό επεκτεινόμενο brand του ομίλου Μarriott. Περιλαμβάνει περισσότερα από 80 ξενοδοχεία στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ασία, τη Μ. Ανατολή, την Καραϊβική και τη Νότια Αμερική, με στόχο στο τέλος του 2015 να φτάσει τα 100 ξενοδοχεία.
Η ποιότητα παροχής υπηρεσιών του Domes Of Elounda, το μοναδικό αρχιτεκτονικό του πρότυπο και η ιδιαίτερη τοποθεσία ήταν, σύμφωνα με τον κ. Σπανό, τα βασικά κριτήρια με τα οποία επελέγη από τον όμιλο Marriott η συνεργασία με τα Ledra Hotels and Villas .
«Η επωνυμία Autograph Collection δίνεται σε ξενοδοχεία που έχουν έντονη την ιστορικότητα, έντονη “προσωπικότητα” και διακρίνονται για την αισθητική και την παροχή υψηλής στάθμης υπηρεσιών. Συνεπώς είναι κοινά και ισχυρά συνεκτικά στοιχεία στο τρόπο που βλέπουμε και οι δυο το “επιχειρείν” και το πώς πρέπει να δουλεύει μια τουριστική μονάδα. Υπάρχει, με άλλα λόγια, ισχυρή βάση που ενώνει Mariott και Domes Of Εlounda.
«Για μας είναι πολύ σημαντικό που μέσα από μια franchise συνεργασία διευρύνουμε τον εμπορικό μας ορίζοντα» δηλώνεις το Fortune Greece ο αντιπρόεδρος της Ledra hotels and villas Γιώργος Σπανός και συμπληρώνει: «Το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών, το μοντέλο διοίκησης, το πώς έχουμε χτίσει το brand Domes of Elounda όλα αυτά τα χρόνια εκτιμήθηκαν από τη Mariott κι είναι οι πυλώνες που μας δένουν».
Ο ίδιος αφήνει πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο περεταίρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του ομίλου Marriott στην ελληνική αγορά τονίζοντας πως είναι κάτι που εξετάζει ο όμιλος στο πλαίσιο ανάπτυξής του, χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερες πληροφορίες.
Όσο για τα άμεσα σχέδια του Ledra Hotels and Villas τα τελευταία τρία χρόνια έχει επιδοθεί σε επενδύσεις στην Ελούντα που ξεπερνούν τα 13 εκατομμύρια ευρώ και σκοπεύει να αποκτήσει και άλλα μέλη στην «οικογένειά» του. «Η περιοχή μας είναι στις προτεραιότητές μας, όπως και όλη η Κρήτη. Παράλληλα με όχημα την υγιή χρηματοοικονομική μας εικόνα, τις δικές μας δυνάμεις αλλά και τις απαραίτητες συνεργασίες εξετάζουμε κάθε ενδιαφέρουσα πρόταση. Η Ελλάδα παντού κρύβει δυνάμει τουριστικούς δυναμικούς προορισμούς»