Τα χειρότερα της πανδημίας έχουν περάσει, οι χώρες είναι και πάλι προσβάσιμες και οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν αξιοπρεπή κέρδη, πλέον, καθώς επέστρεψαν τα επαγγελματικά ταξίδια και τα ταξίδια αναψυχής. Γιατί, λοιπόν, όπως διερωτάται το Bloomberg, οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι τόσο υψηλοί;
Πρώτον, υπάρχει έλλειψη αεροπλάνων. Οι αεροπορικές εταιρείες έβαλαν σε αδράνεια μεγάλα τμήματα του στόλου τους, επειδή η ζήτηση για ταξίδια ήταν τόσο αδύναμη κατά τη διάρκεια της πανδημίας που δεν χρειάζονταν. Τώρα δεν μπορούν να τα φέρουν πίσω αρκετά γρήγορα - χρειάζονται 100 εργάσιμες ώρες για να προετοιμαστούν τα μεγαλύτερα τζετ για υπηρεσία αφού σταθμεύσουν μακριά.
Ενας άλλος λόγος: Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για εισιτήρια μετά την πανδημία - σε ορισμένες περιπτώσεις δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν για διάστημα έως και τριών ετών. Μια έρευνα της Booking.com σε περισσότερους από 25.000 ενήλικες που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τους επόμενους 12-24 μήνες διαπίστωσε ότι πολλοί θέλουν να είναι «πιο συγκαταβατικοί» όσον αφορά τις τιμές, για να αναπληρώσουν τα ταξίδια που έχασαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Ακόμα κι αν ορισμένα ταξίδια μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβά από ό,τι ήταν προηγουμένως, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να βλέπουν αξία στις δαπάνες για ταξίδια», δήλωσε ο Marcos Guerrero, ανώτερος διευθυντής πτήσεων στην διαδικτυακή ταξιδιωτική εταιρεία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Bloomberg τα κακά νέα για τους καταναλωτές είναι ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι πιθανό να παραμείνουν υψηλές για αρκετά χρόνια, τουλάχιστον σύμφωνα με τον Michael O'Leary, διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair Holdings, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης όσον αφορά τη μεταφορά επιβατών.
Ελλειψη Προσωπικού
Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν απώλειες σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω της Covid και δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές περικόπηκαν. Καθώς η ανάκαμψη των ταξιδιών βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, ο κλάδος αγωνίζεται να τους... επαναστρατολογήσει. Πολλοί πρώην εργαζόμενοι που ήταν καλά εκπαιδευμένοι αποφάσισαν να αλλάξουν καριέρα εντελώς και να αποκτήσουν πιο σταθερές δουλειές.
Οι ελλείψεις έχουν επιδεινώσει τις καθυστερήσεις στα γραφεία ελέγχου εισιτηρίων στα αεροδρόμια, στα γκισέ μετανάστευσης και στη διαχείριση αποσκευών. Έχουν επίσης αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να δίνουν καλύτερους μισθούς, για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν προσωπικό. Αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερους ναύλους.
Υψηλές τιμές πετρελαίου
Οι τιμές των καυσίμων μειώθηκαν την περασμένη χρονιά, αλλά το πετρέλαιο εξακολουθεί να είναι πάνω από 50% πιο ακριβό από ό,τι τον Ιανουάριο του 2019, δημιουργώντας πρόβλημα για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος τους.
Οι αεροπορικές εταιρείες συμβάλλουν με λίγο περισσότερο από το 2% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά υστερούν σχεδόν σε όλες τις άλλες δραστηριότητες όσον αφορά τις δεσμεύσεις για ένα καθαρότερο μέλλον. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι η μόνη εφικτή λύση τώρα - το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο - κοστίζει έως και πέντε φορές περισσότερο από το παραδοσιακό καύσιμο αεροσκαφών.
Ο κλάδος των αερομεταφορών θα πρέπει να πληρώσει 2 τρισεκατομμύρια δολάρια για να γίνει ουδέτερος εκπομπών άνθρακα έως το 2050, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών. Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων για να αντεπεξέλθουν, καθιστώντας τις πτήσεις ακόμη πιο δαπανηρές.
Εν τω μεταξύ, ορισμένες από τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες που συζητούνται - υδρογονοκίνητα και ηλεκτρικά αεροσκάφη - παραμένουν ως επί το πλείστον σε ερευνητικά στάδια και αναμένεται να είναι ακριβές εάν υλοποιηθούν.
euro2day.gr