Έρευνα Κάπα Research: Ο τουρισμός ο κλάδος που μπορεί να φέρει την ανάκαμψη

7/3/2017
Το 41% των ερωτηθέντων σε έρευνα της ΚΑΠΑ Research θεωρεί εφικτό τα επόμενα πέντε χρόνια η ελληνική οικονομία να εισέλθει σε ανάπτυξή.
Ωστόσο το ποσοστό των απαισιόδοξων υπερτερεί με ποσοστό 55%. Οι κλάδοι που μπορεί να φέρουν την ανάπτυξη είναι ο τουρισμός, ο πολιτισμός και ακολουθεί ο κλάδος της μεταποίησης. Ένας στους πέντε καταναλωτές επιλέγει προϊόντα με κριτήριο το ότι είναι Ελληνικά
Αυτά σύμφωνα με έρευνα της ΚΑΠΑ research που παρουσιάστηκε σε από την κίνηση ΕΛΛΑ – ΔΙΚΑ ΜΑ σε εκδήλωση της δεξαμενής σκέψης «Ρεύμα» που είχε κεντρικό θέμα το ρόλο των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων στην ανασυγκρότηση της χώρας.
Στο ερώτημα για το πώς κρίνουν οι πολίτες την κίνηση πολλών επιχειρήσεων να αλλάζουν φορολογική έδρα, τονίζεται ότι πιο πατριωτικό είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας και δίνουν ανοχή στην μεταφορά της φορολογικής έδρας. Ωστόσο το 61% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι οι εγχώριες παραγωγικές μονάδες πρέπει να έχουν την φορολογική τους έδρα στην Ελλάδα. Η έρευνα έγινε από την κίνηση ΕΛΛΑ – ΔΙΚΑ ΜΑΣ που προωθεί την ιδέα , οι καταναλωτές να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα. Η πρωτοβουλία ανήκει σε 29 ελληνικές επιχειρήσεις, όπως η ΛΟΥΞ , η ΈΨΑ , η Agrino , η Βίκος , η ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ , η ΚΥΚΝΟΣ το Ζαγόρι κι άλλες.
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας το 49,5% αγοράζει με βάση την τιμή, το 25% με την αξιοπιστία του προϊόντος και μόνο το 21% επιλέγει τα ελληνικά προϊόντα. Πάντως στην αγορά των τροφίμων και ποτών οι καταναλωτές προτιμούν τα εγχώρια προϊόντα σε ποσοστό 32,5%. Σύμφωνα με την έρευνα το 45,5% των συμμετεχόντων πιστεύουν ότι οι επενδύσεις θα έρθουν από τις ελληνικές επιχειρήσεις και το 47% προσδοκά ο ι κύκλος των επενδύσεων να γίνει από ξένες πολυεθνικές επιχειρήσεις.