ELECTRA Έπιπλα: Τουρισμός κι εξαγωγές τα "κλειδιά" της ανάπτυξης

11/2/2019
Με στρατηγικό στόχο την εξωστρέφεια και τη στήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας με Made in Greece προϊόντα και προμηθευτές η εταιρία κατασκευής επίπλων ΗΛΕΚΤΡΑ (ELECTRA) που από το 1938 καταγράφει συνεχή παρουσία στην αγορά, μπαίνει με το «δεξί» στο 2019. Έχοντας κλείσει το 2018 με μεγάλη αύξηση τζίρου λόγω εξαγωγών αλλά και ανάκαμψης της εσωτερικής αγοράς στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή της, σε δυναμικές αγορές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Αφρικής.

Η εταιρία έκλεισε το 2018 με αύξηση 40% στον τζίρο, που έφτασε τα 46 εκατομμύρια ευρώ με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 73% των πωλήσεών της. Είναι ενδεικτικό ότι στη Γερμανία μόνο το 2018 εξήγε προϊόντα αξίας 16 εκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα στα χρόνια της κρίσης η εταιρία άλλαξε ριζικά το μίγμα πελατών της και στράφηκε στο εξωτερικό. Από το 25% που αντιπροσώπευαν οι εξαγωγές το 2008 έφτασε σήμερα να έχει τα 2/3 περίπου των πωλήσεων της έξω. Σημειώνεται ότι η ΗΛΕΚΤΡΑ (ELECTRA) σχεδιάζει και κατασκευάζει μια ολοκληρωμένη σειρά από είδη εξοχής, τραπέζια, καθίσματα, καναπέδες, πολυθρόνες, βάσεις τραπεζιών, σκαμπώ, μαξιλάρια κ.α., που πλέον μπορεί να τα βρει κανείς σε εστιατόρια και ξενοδοχεία σε πολλές χώρες της Β. Ευρώπης.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο Reporter.gr , στο περίπτερο της εταιρίας στην έκθεση HORECA 2019, ο Τάσος Γεωργιάδης, που εκπροσωπεί την τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης «είναι ιδιαίτερα τιμητικό για μας πελάτες από χώρες με μεγάλη παράδοση στον κλάδο και το design, όπως οι Σκανδιναβικές να έρχονται σε μας, να μας επιλέγουν και να μας τιμούν με κάθε τρόπο γα την ποιότητα που τους προσφέρουμε».

Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρει ότι κλειδί για την ανάπτυξη είναι πλέον η εξωστρέφεια, ενώ στέκεται και στην ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς. «Το 2018 η αύξηση του τζίρου οφείλεται κατά 50% στις εξαγωγές και κατά 50% στην εσωτερική ζήτηση, που αφορά τον κλάδο HORECA, δηλαδή ξενοδοχεία και εστιατόρια, δραστηριότητες δηλαδή συνδεόμενες με τον τουρισμό». Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι προσπαθεί να αξιοποιήσει στην ανάπτυξη της ΗΛΕΚΤΡΑ (ELECTRA) συνέργιες με Έλληνες προμηθευτές. «Προτιμώ αν ένα προϊόν που χρησιμοποιούμε είναι από τhν Ελλάδα να το πάρουμε και να το χρησιμοποιήσουμε στην παραγωγή μας, έστω και αν είναι λίγο ακριβότερο. Π.χ. ξεκινούμε τώρα μια συνεργασία με μια εταιρία παραγωγής σχοινιών, που χρησιμοποιούμε σε κάποιες κατασκευές. Θέλουμε με κάθε τρόπο να υπάρξει όσο γίνεται ελληνική υπεραξία στα προϊόντα μας» τονίζει. Έτσι μετά το ελληνικό σχοινοπλοκάδικο, όπως λεγόταν τα παλιά χρόνια οι κατασκευαστές σχοινιών (κάθε πόλη μάλιστα στην Ελλάδα είχε μια αντίστοιχη γειτονιά όπου οι συντεχνίες των σχοινοπλοκάδων δραστηριοποιούνταν) ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι προμηθεύεται κατά το δυνατόν κι ελληνική ξυλεία. «Η οξιά από τα Λουτρά Αριδαίας είναι κορυφαία» αναφέρει και υπογραμμίζει ότι ο κλάδος στην Ελλάδα μπορεί να σταθεί επάξια στο εξωτερικό.

Η Γερμανία οι χώρες οι ΗΠΑ αλλά και η Αφρική είναι περιοχές που η εταιρία καταγράφει σημαντικές πωλήσεις. «Το βασικό αντικείμενο της δραστηριότητάς μας είναι η κατασκευή επίπλων εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Συνδυάζοντας υλικά πρώτης ποιότητας και εξειδικευμένο προσωπικό καταφέρνουμε να επενδύουμε καθημερινά στην τεχνολογία του αύριο, γεγονός πιστοποιημένο για το οποίο μπορούμε να εγγυηθούμε σε όλους τους πελάτες μας», αναφέρει σημειώνοντας ότι η ΗΛΕΚΤΡΑ προσφέρει εξατομικευμένες – (custom made) λύσεις, που ειδικά στις εξαγωγές μετράει. Σημειώνει δε ότι η χρήση του διαδικτύου μαζί με την ποιότητας της δουλειάς οδήγησε σε ισχυρές συνεργασίες στο εξωτερικό σε καταστήματα και επαγγελματικούς χώρους.

«Η ποιότητα της κατασκευής μας είναι το βασικό σημείο διαφοράς. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα στις σύγχρονες εγκαταστάσεις μας στη Θεσσαλονίκη να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη σειρά από είδη εξοχής, τραπέζια, καθίσματα, καναπέδες, πολυθρόνες, βάσεις τραπεζιών, σκαμπώ, μαξιλάρια κ.α., αλλά και να προσφέρουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ειδικές ανάγκες του καθενός, κάτι που διευκολύνει κάθε πελάτη», αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανταγωνισμός στον κλάδο είναι ιδιαίτερα έντονος, αλλά και υψηλού επιπέδου. Ο τουρισμός και η ανάπτυξη του κλάδου HORECA στην Ελλάδα έχουν οδηγήσει της εταιρίες που άντεξαν την κρίση να έχουν υψηλής στάθμης προϊόντα και έντονη εξαγωγική παρουσία.