Δύναμη για τα ξενοδοχεία τα off-line κανάλια πωλήσεων

25/11/2019
Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στα κανάλια κρατήσεων είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη εμπορική πολιτική σύμφωνα με όσα ανέφεραν σε ειδική συζήτηση για το digital marketing το περασμένο Σάββατο στο 3ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο πλαίσιο της Xenia 2019 στελέχη επιχειρήσεων που ασχολούνται με τις ψηφιακές στρατηγικές προώθησης ων ξενοδοχείων. Συμμετέχοντες ήταν οι Ian Macleod, Chief Marketing Officer της Hotel tech SaaS Triptease, Frank Reeves, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Avvio και Paulo Salvador, καθηγητή marketing και καινοτομίας,

Όπως σημείωσαν απαιτείται σημαντική επένδυση από τις επιχειρήσεις στο ψηφιακό κομμάτι, ενώ τονίστηκε ότι ιδαίτερη σημασία έχει και η ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας αλλά και η εμπειρία που αποκτά ο πελάτης πέρα από την ψηφιακή εικόνα που πρέπει να είναι σταθερά καλή.

Οι ομιλητές τόνισαν ότι χρειάζεται ένα σωστό μείγμα στις πωλήσεις τόσο με την χρήση των digital tour operators (DTO) όσο και με τη χρήση απευθείας πωλήσεων, ενώ αίσθηση προκάλεσε το ότι όπως αναφέρθηκε οι DTO προσπαθούν να σπάσουν τα δεσμό μεταξύ πελατών και ξενοδοχείων. Συχνά τα σάιτ τους, όπως επισημάνθηκε, είναι πιο φιλικά και έτσι ακόμη κι ένας πελάτης μένει σε ξενοδοχείο επιλέγει τους DTO για επέκταση της κράτησής τους.

Μάλιστα ο, ο κ.Ian Macleod, Chief Marketing Officer for Hotel tech SaaS, Triptease, τόνισε ότι το 53% των κρατήσεων των ξενοδοχείων προέρχεται από off-line κανάλια, δηλαδή άμεσα κανάλια. Επιπροσθέτως, υπογράμμισε ότι η άμεση κράτηση δεν αφορά μόνο στο digital, αλλά στο τρίπτυχο άμεση διανομή-off-line και digital.

Περαιτέρω, ο κ. Macleod αναφέρθηκε στο γεγονός ότι σε ένα ξενοδοχείο, τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στην αγορά την προσφέρει το ταξιδιωτικό γραφείο.

Ωστόσο, η on-line εμπειρία, για να είναι σωστή, θα πρέπει να ακολουθεί και μία σωστή στρατηγική. Για παράδειγμα, δεν νοείται το ξενοδοχείο να προσφέρει στον ίδιο πελάτη δωμάτιο σε καλύτερη τιμή, ενώ ο πελάτης αυτός έχει ήδη πραγματοποιήσει την κράτησή του δύο ημέρες πριν, κατέληξε μεταξύ άλλων ο κ. Macleod.

Ο Δρ. Peter O’ Connor, Υπεύθυνος Αναλυτής Αγορών της Phocuswright και συντονιστής του πάνελ, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η βιομηχανία της φιλοξενίας έχει να κάνει με τρία απλά πράγματα: Τα ακίνητα, τη διανομή για τη μεγιστοποίηση του κέρδους και την εξυπηρέτηση πελατών. Ειδικότερα, ο κ. O’ Connor τόνισε ότι η μεγάλη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ξενοδόχοι σήμερα, είναι κυρίως το πεδίο της διαχείρισης της διανομής.

Η διανομή έχει γίνει πολύ περίπλοκη και εξαιρετικά δύσκολος χώρος, ιδιαίτερα η μετα-ανάλυση και το on-line marketing, υπογράμμισε ο κ. O’ Connor. Για το λόγο αυτό, η καταλυτική πρόκληση της εποχής, είναι η ανάκτηση του ελέγχου της διανομής με την διαχείριση των άμεσων κρατήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Phocuswright, με έδρα τις ΗΠΑ και τοπικούς αναλυτές σε πέντε ηπείρους, είναι ανεξάρτητη ερευνητική αρχή του ταξιδιωτικού κλάδου, η οποία εξετάζει το πώς συνδέονται οι ταξιδιώτες, οι προμηθευτές και οι μεσάζοντες, ενώ ενθαρρύνει τον έξυπνο στρατηγικό σχεδιασμό, την έγκαιρη λήψη αποφάσεων και την αποτελεσματικότητα των οργανισμών.

Πηγή: Reporter.gr