Διευκολύνσεις επικοινωνίας επενδυτών με τα γνωμοδοτικά συμβούλια του υπ. Πολιτισμού

20/5/2016
Με στόχο να γινει πιο απλή, γρήγορη και διαφανής η επικοινωνία πολιτών, επιχειρήσεων και υπηρεσιών του δημοσίου με τα τρία ανώτατα γνωμοδοτικά όργανα του υπουργείου Πολιτισμού (ΚΑΣ, Συμβούλιο Μουσείων, Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων ) η κυβέρνηση ξεκινά τη διαδικασία αποπροσωποποίησης των συναλλαγών με τη χρήση του Διαδικτύου. Με τον τρόπο εκτιμάται οτι θα συντομευτεί δραστικά ο χρόνος εξυπηρέτησης των πολιτών και κατ επέκταση, σε ότι αφορά στις επιχειρήσεις, και ο χρόνος υλοποίησης των επενδύσεων.
Ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 31η Μαΐου 2016 και ημερομηνία λήξης της ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2017.
Με απόφαση του ειδικού γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών επιχειρησιακών προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου Γιώργο Ιωαννίδη εντάσσεται η πράξη: «απλοποίηση διαδικασίας χορήγησης αντιγράφων πρακτικών και γνωμοδοτήσεων συμβουλίων του υπουργείου Πολιτισμού – διάθεση περιεχομένου μέσω του διαδικτύου» στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020»
Όπως αναφέρει η απόφαση που δημοσιεύτηκε σήμερα στο Διαυγεια, η πράξη αφορά στην απλούστευση και επιτάχυνση της διαδικασίας χορήγησης αντιγράφων των πρακτικών και γνωμοδοτήσεων των τριών ανώτατων γνωμοδοτικών οργάνων του υπουργείου Πολιτισμού, που συνδέονται άρρηκτα με τη διατήρηση και την ανάδειξη της μακραίωνης πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο - Κ.Α.Σ., Συμβούλιο Μουσείων - Σ.Μ., Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων - Κ.Σ.Ν.Μ.).
«Σκοπός του έργου είναι η απλή και άμεση πρόσβαση των πολιτών στο αντίστοιχο περιεχόμενο με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτησή τους, να ενθαρρυνθεί η διαφάνεια και η ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης πολίτη – κράτους και να συντελεστεί μείωση στο χρόνο υλοποίησης επενδύσεων, καθώς η προσκόμιση Πρακτικών και Γνωμοδοτήσεων των Συμβουλίων αποτελεί μία από τις βασικότερες προϋποθέσεις ολοκλήρωσης πολλών επενδυτικών πρωτοβουλιών που αναλαμβάνονται από πολίτες και επιχειρήσεις» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Κατά την προαναφερθείσα απλούστευση διαδικασίας, θα πραγματοποιηθεί αναθεώρηση των διοικητικών πρακτικών λειτουργίας των γραμματειών οι οποίες διαχειρίζονται τα πρακτικά και τις γνωμοδοτήσεις συμβουλίων του υπουργείου.
Οι διοικητικές διαδικασίες που θα προκύψουν θα είναι συμβατές με τις αρχές αποτελεσματικής και αποδοτικής λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων με τις δημόσιες υπηρεσίες πολιτών και επιχειρήσεων, καθώς και την αποτελεσματική – ποιοτική ανταπόκριση των οργανικών μονάδων της δημόσιας διοίκησης στις ανάγκες των χρηστών είτε αυτοί ανήκουν στο εξωτερικό περιβάλλον της δημόσιας διοίκησης (πολίτες, επιχειρήσεις, κοινωνικοί φορείς, κτλ.) είτε αποτελούν οργανικές μονάδες της διοίκησης.
Επιπλέον, αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι η πλήρης πρόσβαση της ερευνητικής κοινότητας στο αρχείο των πρακτικών των συμβουλίων, σχετικά με τη διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος.
Η επιτυχής υλοποίηση της πράξης αναμένεται επίσης να έχει τα ακόλουθα αποτελέσματα:
- Αποφυγή καταστροφής των χειρογράφων αρχείων από φυσικές καταστροφές
- Επίλυση χωροταξικού προβλήματος, καθώς μεγάλος όγκος πληροφοριών διατηρείται σε έντυπη μορφή ενώ οι κατάλληλοι χώροι φύλαξής τους είναι ανεπαρκείς
- Βελτιστοποίηση οργάνωσης αρχείων
- Διευκόλυνση χειριστών στην επεξεργασία αιτημάτων
- Εύκολη αναζήτηση και ανάκτηση αρχείων
- Μελλοντική αξιοποίηση αρχείων
- Ηλεκτρονική χορήγηση αρχείων
- Άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών
- Μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης αιτημάτων
- Διαφάνεια διοικητικών διαδικασιών
- Διάθεση περιεχομένου για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- Μείωση του χρόνου επενδύσεων.