Αποκλειστικό: Ρεκόρ έγκρισης θεωρήσεων στο Προξενείο Μόσχας - δραστική μείωση στο χρόνο αναμονής

22/5/2016
Στο ύψος ρεκόρ των 15 χιλιάδων έφτασε ημερησίως η έγκριση των θεωρήσεων εισόδου για τους τουρίστες στο προξενείο της Μόσχας. Οι κινήσεις πίεσης που άσκησε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Νίκος Ξυδάκης στην εταιρία που παρέχει το λογισμικό την Space Hellas, η ενίσχυση με προσωπικό του Προξενείο και η ανάθεση της ευθύνης λειτουργίας του στον μέχρι σήμερα επικεφαλής της Γ4 διεύθυνσης οδήγησε σε ραγδαία επιτάχυνση των χορηγήσεων Visa. Έτσι από τις 27 χιλιάδες αιτήσεις που εκκρεμούσαν ήδη 15 χιλιάδες εγκρίθηκαν και έτσι αναμένεται σε λίγες μέρες να υλοποιηθεί ο στόχος για άμεση εξυπηρέτηση του τουριστικού ρεύματος που εκτιμάται ότι τους μήνες αιχμής θα είναι γύρω στις 7 χιλιάδες αιτήσεις την ημέρα. Μάλιστα τις επόμενες μέρες κλιμάκιο που αποστέλλει στη Μόσχα ο Νίκος Ξυδάκης θα δει από κοντά την κατάσταση ενώ και ο ίδιος ο αναπληρωτής υπουργός αναμένεται να μεταβεί στη Μόσχα στις αρχές Ιουνίου μετά την επίσκεψη του Προέδρου Πούτιν στην Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι οι όποιες δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν δε δημιούργησαν σοβαρό ζήτημα ακυρώσεων. Σύμφωνα με κορυφαίο τουριστικό παράγοντα που μίλησε στο bluebirds.gr, το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η αδυναμία ρευστότητας ρώσικων tour operator που δεν κατάφεραν αν «κλειδώσουν» αεροπορικές θέσεις, πτήσεις και χρονοθυρίδες για τα Ελληνικά αεροδρόμια.
Σημειώνεται ότι όπως σημείωνε το bluebirds.gr από τις 11/5 το ΥΠΕΞ είχε φουλάρει τις μηχανές ώστε από τα τέλη Μάη που αρχίζει το αυξημένο ρεύμα να μην υπάρξουν προβλήματα.
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του ΑΝΥΠΕΞ Νίκου Ξυδάκη συστάθηκε από τις 14 Δεκεμβρίου ομάδα εργασίας που παρέδωσε πόρισμα με βήμα προς βήμα επείγουσες ενέργειες στις 4 Ιανουαρίου, προκειμένου να ενισχυθούν όλα τα προξενεία, με προτεραιότητα εκείνο της Μόσχας. Κύριος στόχος ήταν να επουλωθούν αδράνειες του κρατικού μηχανισμού που αν και από το 2013 ήξερε ότι η νέα βίζες απαιτούσαν αναβαθμισμένα πληροφοριακά συστήματα δεν έπραξαν τα δέοντα.
(β) Έκτοτε, μέσα σε 130 μέρες υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα βήματα.
ι) ενίσχυση με προσωπικό από κεντρική υπηρεσία, αστυνομία και επιτόπιους εποχικούς (για το τελευταίο απαιτήθηκε νομοθέτηση). Έτσι από <10 τον Ιανουάριο, το τμήμα θεωρήσεων έχει σήμερα πενήντα περίπου άτομα και θα φτάσει τον Ιούνιο να έχει ως και 120.
ιι) βελτίωση του λογισμικού ώστε να μειωθεί ο χρόνος επεξεργασίας κάθε αίτησης ως και 90%
ιιι) βελτίωση της γραμμής επικοινωνίας, καθώς η μεταφορά δεδομένων είναι διαρκής και αποτελεί βασικό παράγοντα στη λειτουργία του συστήματος
ιν) αναβάθμιση του εξοπλισμού, ώστε από ένα όροφο με 32 σταθμούς εργασίας, το προξενείο να διαθέτει σήμερα 67 σταθμούς αναπτυγμένους σε δύο ορόφους (και θα φτάσει περίπου τους 75 που είναι η ανώτατη χωρητικότητα του κτιρίου).
Με βάση τα δεδομένα (ι) και (ιν) θα είναι δυνατή η λειτουργία ακόμα και σε διπλή βάρδια.