Αεροπορικές εταιρίες, αεροδρόμια και tour operators φτιάχνουν κλίμα γρήγορης επανεκκίνησης του τουρισμού

11/5/2020
Μεγάλοι operatrors αεροδρομίων αλλά και αερομεταφορείς φαίνεται ότι βάζουν την «ατζέντα» για γρήγορη επανεκκίνηση του τουρισμού. Βλέποντας tour operators να επιθυμούν να ανοίξουν αγορές αλλά και τα έσοδά τους να εξαφανίζονται επιταχύνουν διαδικασίες και δημιουργούν «κλίμα».

Δεν είναι τυχαίο ότι η Lufthansa ετοιμάζεται για την επιστροφή της στον αέρα, επανεντάσσοντας στο πρόγραμμά της μεγάλο αριθμό πτήσεων από την 1η Ιουνίου. Όπως ανακοίνωσε η εταιρία, τον επόμενο μήνα οι προορισμοί που εξυπηρετεί θα αυξηθούν από τους 30 σήμερα, σε 106. Ανάμεσά τους βρίσκονται η Κρήτη και η Μαγιόρκα. Για τον σκοπό αυτό, περίπου 80 από τα σήμερα καθηλωμένα αεροσκάφη θα επιστρέψουν σε χρήση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους τελευταίους μήνες η Lufthansa έχει αποσύρει 700 από τα 760 αεροσκάφη του στόλου της. Πτήσεις ξεκινά τον επόμενο μήνα και η θυγατρική της, Swiss.

Μέχρι τότε, η γερμανική αεροπορική εταιρία, όπως ανακοίνωσε, έχει επεκτείνει το πρόγραμμά της για πτήσεις επαναπατρισμού έως και τις 31 Μαΐου. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και πτήσεις από την Φρανκφούρτη για την Αθήνα, το Πόρτο και το Γκέτεμποργκ.

Επίσης από τις 4 Μαΐου η KLM Royal Dutch Airlines ξεκίνησε να αποκαθιστά το ευρωπαϊκό της δίκτυο. Η εταιρεία πρόκειται να επαναφέρει την καθημερινή σύνδεση με οκτώ ακόμη προορισμούς, η οποία είχε τεθεί σε αναστολή σύμφωνα με τους περιορισμούς στις ταξιδιωτικές μετακινήσεις λόγω του Covid-19. Η χρήση μάσκας θα είναι πλέον υποχρεωτική σε όλες τις πτήσεις του δικτύου της KLM από τις 11 Μαΐου.

Όπως πάντως ανέφερε χτες η Welt am Sonntag, στο εξής η Lufthansa θα σερβίρει στους πελάτες της κατά την διάρκεια της πτήσης αποκλειστικά και μόνο νερό, προκειμένου να περιοριστεί στο ελάχιστο η επαφή του πληρώματος με τους επιβάτες, οι οποίοι είναι επιπλέον υποχρεωμένοι να φορούν προστατευτική μάσκα καθόλη την διάρκεια της πτήσης.

Πάντως αίσθηση έχει προκαλέσει στον κόσμο του τουρισμού η απόφαση της Lufthansa για
Όποιες και αν είναι οι προθέσεις της εταιρείας όμως, κυβερνητικές πηγές διευκρινίζουν στο «Reporter.gr», ότι η έναρξη πτήσεων από 18 Μαΐου, την οποία ανακοίνωσε η εταιρεία, θα αφορά μόνο επαναπατρισμούς Ελλήνων ή μετακινήσεις Γερμανών που διαθέτουν κατοικία στην Ελλάδα.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν, ότι ούτως ή άλλως, οι πτήσεις θα γίνονται μόνο προς την Αθήνα και όχι προς άλλους προορισμούς. Υπογραμμίζουν επίσης ότι στις 18 Μαΐου ούτε ξενοδοχειακές μονάδες θα λειτουργούν, ούτε πτήσεις ή δρομολόγια θα γίνονται προς τα νησιά, παρά μόνο για τις προβλεπόμενες εξαιρέσεις και για όσους έχουν επαγγελματικούς λόγους ή διαθέτουν κατοικία.
Πολλοί πάντως εκλαμβάνουν την ανακοίνωση εκ μέρους της εταιρείας ως μια κίνηση πίεσης και στην Ελλάδα ώστε να κινηθεί ο κλάδος της αερομεταφοράς. Ωστόσο στο μέτωπο του τουρισμού κάποιοι αναρωτιούνται εάν η κίνηση της μεγάλης γερμανικής εταιρίας αερομεταφορών σημαίνει και στροφή σε μια πολιτική ανοίγματος συνόρων, όπως έχει υποστηρίξει σθεναρά η TUI.

Σημειώνεται ότι σε κυβερνητικό επίπεδο έχει τονιστεί τόσο από την Καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ, όσο κι από άλλα επίσημα χείλη ότι ο τουρισμός φέτος στη Γερμανία πρέπει να είναι εσωτερικός, ενώ μέχρι μέσα Ιουνίου υπάρχει σχετική οδηγία απαγόρευσης ταξιδιών.

Πάντως με δεδομένο ότι στη Γερμανία οι μεγάλες εταιρίες ουσιαστικά εξυπηρετούν εθνικά συμφέροντα και ακολουθούν κεντρικές γραμμές η απόφαση της Lufthansa οδηγεί σε νέα δεδομένα. Πλέον το μπαλάκι είναι στην Ελλάδα να δει τι θα πράξει.

Επίσης, όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα του Euro2day.gr σε σχέση με τις ανακοινώσεις επανεκκίνησης πτήσεων μεγάλων εταιριών του κλάδου, οι ισχυροί «παίκτες» της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών κινούνται για να θέσουν τους κανόνες στις αεροπορικές μετακινήσεις, διαβλέποντας τη δυστοκία της Κομισιόν να επιβάλλει ενιαίους κανόνες στις χώρες της Ε.Ε. Το γεγονός πως το λόμπι των αεροπορικών εταιρειών κατάφερε να επιβάλλει τους όρους του στα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα εφαρμοστούν στις μετακινήσεις με αεροπλάνα. Ένδειξη πως οι ισχυροί «παίκτες» του χώρου έχουν υποσκελίσει τους τουρ οπερέϊτορ σε ισχύ κι έχουν αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην «εφοδιαστική» αλυσίδα του τουρισμού.

Όπως τονίζεται, οι συγκεκριμένα οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επιβάλλει να απαιτείται από τους επιβάτες:

• Να έχουν υποβληθεί σε τεστ για κορωνοϊό τις τρεις τελευταίες μέρες πριν ταξιδέψουν από το οποίο θα προκύπτει πως δεν είναι φορείς.

• Υποχρεωτική χρήση μάσκας και, το κυριότερο

• Καμία πρόβλεψη για κενά καθίσματα. Θέμα το οποίο αποτέλεσε την κόκκινη γραμμή των εταιρειών καθώς, ιδιαίτερα οι εταιρείες χαμηλού κόστους, έμεναν πρακτικά εκτός αγοράς.

Σύμφωνα με το Euor2day.gr με αυτά τα δεδομένα και, άγνωστο για πόσο διάστημα, το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης μετατρέπονται πρακτικά σε εταιρείες χαμηλού κόστους αφού δεν θα προσφέρουν γεύματα για πτήσεις διάρκειας έως 4 ωρών και σνακ για δρομολόγια μεγαλύτερης διάρκειας.

Οι αγορές που μπορούν φέτος να τροφοδοτήσουν τον ελληνικό τουρισμό καθώς και το «κλειδί» που θα τις ξεκλειδώσει αποτελούν το άλλο μεγάλο κεφάλαιο των κυβερνητικών επιλογών. «Κλειδί» θα αποτελέσει η άρση της καραντίνας των 14 ημερών για όσους φθάνουν στην χώρα από το εξωτερικό (το ίδιο εφαρμόζουν και οι άλλες χώρες).

Η σκέψη είναι να «εξαφανιστεί» η καραντίνα για τις χώρες με τις οποίες θα υπογραφούν διακρατικές συμφωνίες για ανταλλαγή ταξιδιωτών. Εξετάζεται, αντίθετα, αν θα διατηρηθεί η καραντίνα για άλλες χώρες η οποία θα αρθεί σε επόμενη φάση, ανάλογα με την εξέλιξη της επιδημίας στις επιμέρους χώρες.

Διμερείς συμφωνίες εξετάζεται να υπογραφούν με τις επτά χώρες που διαχειρίστηκαν καλά την υγειονομική κρίση και διατηρεί μαζί τους επαφή η κυβέρνηση. Πρόκειται για την Κύπρο, το Ισραήλ, την Αυστρία, τη Δανία, τη Νορβηγία, την Αυστραλία (και λόγω ομογενών) και τη Σιγκαπούρη.

Για τους ταξιδιώτες που θα προέρχονται από χώρες με τις οποίες θα υπογραφούν διακρατικές συμφωνίες οι μετακινήσεις θα είναι ελεύθερες σε όλη τη χώρα. Με την απαραίτητη προϋπόθεση πως θα φέρουν «πιστοποιητικό υγείας» που θα προκύπτει από πρόσφατο τεστ.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, φέρεται να εξετάζει την ένταξη και άλλων χωρών στο φετινό πελατολόγιο του ελληνικού τουρισμού. Σ’ αυτή τη δεύτερη ομάδα χωρών φέρονται να συγκαταλέγονται η Ελβετία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Σλοβενία, η Κροατία αλλά και η Πολωνία.

Ανοιχτό παραμένει αν η κυβέρνηση θα συμφωνήσει απ’ ευθείας με ισχυρούς τουρ οπερέϊτορ (κυρίως Γερμανούς) όπως και αν αυτές οι συμφωνίες θα αφορούν το σύνολο της χώρας ή επιλεγμένους ελληνικούς προορισμούς όπως αυτούς που εξυπηρετούνται από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport.

Η TUI, πάντως, έχει αρχίσει, ήδη, να δέχεται κρατήσεις σύμφωνα με πληροφορίες από τη γερμανική αγορά.



ΠΗΓΗ: ΑΠΕ, Reporter.gr, Euro2day.gr