Thomas Cook: Επενδύσεις, μετασχηματισμοί και εξαγορές μέσω fund στα πλάνα του 2019

14/5/2019
Επενδυτικό πρόγραμμα με ανακαινίσεις υφιστάμενων μονάδων, επεκτάσεις συμβολαίων, εμπορικές συνέργιες περιλαμβάνει το πλάνο της Thomas Cook για το 2019 για την Ελλάδα. Παράλληλα με τη συμμετοχή μαζί με χρηματοδότες και συστημικές τράπεζες σε επενδυτικό σχήμα ως βασικός operator ξενοδοχείων προχωρά σε εξαγορές, όπως το Casa Cook Kos, αλλά κι εκτάσεων όπως μία πάλι στην Κω, με στόχο την επέκταση της ξενοδοχειακής δραστηριότητας. Σε σχέση με τις ανακαινίσεις υλοποιεί και φέτος σε παρέμβαση στη μονάδα της Καλλιθέας στη Ρόδο ενώ ανάλογα έργα προγραμματίζονται κι αλλού.

Όπως αναφέρει, ενδεικτικά, στο Bluebirds.gr ο David Child, επικεφαλής επικοινωνίας και marketing για ξενοδοχεία και Resorts, ο Όμιλος σε συνέργια με τράπεζες, όπως η Πειραιώς αναζητά ξενοδοχεία, που όμως είναι ξεκάθαρα ως προς το ιδιοκτησιακό, δηλαδή δεν είναι σε φάση διαχείρισης ενδεχόμενων κόκκινων δανείων. Επίσης με δεδομένο ότι η χώρα έχει μεγάλο ξενοδοχειακό δυναμικό με ιδιοκτήτες που είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω αδιαφορίας ή έλλειψης διαδόχων, είτε έλλειψης τεχνογνωσίας αντιμετωπίζουν θέμα βιωσιμότητας στο άμεσο μέλλον, η Thomas Cook προσφέρει εναλλακτικές, που μπορούν να οδηγήσουν σε συμφωνίες win win για όλα τα μέρη.

Είναι εμφανές συνεπώς ότι πλέον ο κορυφαίος tour operator μετεξελίσσεται σε hotelier ποντάροντας στο εκτενές εμπορικό του δίκτυο, τις καθετοποιημένες υπηρεσίες μεταφορών και αναζητώντας μεγαλύτερες αποδόσεις. Σύμφωνα, δε, με εκτιμήσεις η καθετοποίηση αυτή με την ενσωμάτωση στο δίκτυο ξενοδοχείων, διπλασιάζει τα περιθώρια κερδοφορίας σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση, όπου το βασικό σημείο επιχειρηματικής δράσης ήταν η πώληση πακέτων.

Παράλληλα η Thomas Cook αυξάνει τις θέσεις εργασίας στον ευρωπαϊκό νότο, στις μονάδες φιλοξενίας. Μόνο στην Ελλάδα o Thomas Cook έχει φέτος 1200 εργαζόμενους, 200 περισσότερους από πέρυσι, με θέσεις εργασίας όχι μόνο στην αλυσίδα των ξενοδοχείων αλλά και στη διοίκηση το marketing κτλ, με γραφεία στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. Όπως αναφέρει ο David Child, , η κίνηση αυτή, υποδηλώνει τη σημασία που δίνει στη χώρα η εταιρία, αλλά και στα σημεία όπου αναπτύσσεται η λεγόμενη οικονομία της φιλοξενίας. Μαζί με την Ισπανία, δε, η Ελλάδα αποτελούν τις βασικές αγορές για τον μεγάλο Όμιλο.

Έτσι η Thomas Cook επιχειρεί να κάνει πιο προσιτές στους Ευρωπαίους καλύτερες διακοπές, με ενσωμάτωση της τοπικότητας στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Γιαυτό και αναπτύσσοντας όλα τα brands της, στοχεύει να απευθυνθεί ανάλογα σε εισοδηματικά στρώματα κρατώντας πάντα στο DNA της εταιρίας το ότι είναι κορυφαίος tour operator, αλλά πλέον όχι μόνο.

'Ετσι, για το 2019 έχει προγραμματίσει να ανοίξουν στις χώρες που δραστηριοποιείται 20 ξενοδοχεία, υπό τα brands του βρετανικού ομίλου, μεταξύ των οποίων τα Casa Cook και Cook's Club. Μεταξύ ατών είναι τέσσερις μονάδες στην Ελλάδα, το Casa Cook στα Χανιά, ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο 63 δωματίων στο Τιγκάκι της Κω, ένα ξενοδοχείο 250 δωματίων επίσης στην Κω και το SunConnect Cyprotel Φαληράκι, ένα οικογενειακό θέρετρο 356 δωματίων με aquapark στη Ρόδο. Επιπλέον ο tour operator έχει ανακοινώσει τη λειτουργία έξι ξενοδοχείων στην Ισπανία και τριών στην Τουρκία.

Αναλυτικά, σε σχέση με την καινοτόμα πρόταση του Casa Cook, που μαζί με τα Cook Club είναι oi νέες προτάσεις, τα νέα concepts, θα λειτουργήσουν 5 μονάδες, (το ένα από αυτά στα Χανιά που θα λειτουργεί ως franchise από την Domes Resorts). Παράλληλα μέχρι του χρόνου θα προσφέρει συνολικά στην αγορά 10 Casa Cook στη Μεσόγειο. Ήδη τα δύο από αυτά, στα Χανιά και στην Αίγυπτο, είναι τα πρώτα family hotels, μια επιλογή που έγινε για να «κρατήσει» πελατολόγιο που στη δυναμική ηλικία των 30 – 45 το έχανε από τα Casa Cook λόγω του ότι οι θαμώνες τεκνοποιούσαν.

Γιώργος Αλεξάκης