Θεμελιώνεται το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου «Μακεδονία» - Το έργο σε αριθμούς

19/9/2018
Σε τροχιά… απογείωσης εισέρχεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με τη σημερινή τελετή θεμελίωσης του νέου τέρμιναλ.

Η συνολική επένδυση αναβάθμισης του αεροδρομίου ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ ο νέος τερματικός σταθμός θα έχει εμβαδόν δόμησης 34.033 τ.μ. Το έργο, στο οποίο έχει δοθεί μεγάλη έμφαση από τη διοίκηση της Fraport, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021. Με την ολοκλήρωση των εργασιών το αεροδρόμιο θα επιτύχει 47% αύξηση των σταθμών check-in, 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών και αύξηση κατά 50% του συνολικού αριθμού πυλών.

Το «παρών» στην τελετή δίνουν μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ. Στην παρέμβασή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης ζήτησε να διαμορφωθεί εσωτερικά το αεροδρόμιο ώστε οι επισκέπτες να αντιλαμβάνονται που βρίσκονται όταν φτάνουν σε αυτό, καθώς, όπως είπε, η πόλη έχει 2.500 χρόνια ιστορίας. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θέρμης Θ. Παπαδόπουλος ζήτησε την επέκταση του μετρό έως το αεροδρόμιο.

Έμφαση στην εμπορικότητα - Προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών

Υπενθυμίζεται ότι για να ξεκινήσουν οι εργασίες του νέου τέρμιναλ έπρεπε να υπάρξει ενδελεχής έλεγχος στον χώρο που θα κατασκευαστεί το νέο κτήριο για τυχόν βόμβες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο σε συνεργασία με την ΤΕΝΞ, καθώς η ευρύτερη περιοχή είχε βομβαρδιστεί. Στα έργα επέκτασης του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 προς τη θάλασσα, είχαν βρεθεί αρκετές και είχε χρειαστεί η επέμβαση αυτής της ειδικής ομάδας του στρατού. Το έργο αυτό έχει σπάσει κάθε ρεκόρ στις καθυστερήσεις, καθώς εντάχθηκε στο master plan του αεροδρομίου «Μακεδονία» το 1997, δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε το 2005, ήταν να παραδοθεί ως το φθινόπωρο του 2017, ωστόσο ακόμη κατασκευάζεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.

Η νέα όψη του αεροδρομίου αναμένεται να είναι εντυπωσιακή και εσωτερικά, ενώ προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους επιβάτες με έμφαση στην εμπορικότητα και την προσέλκυση όλο και περισσότερων αεροπορικών εταιρειών. Στόχος είναι το «Μακεδονία» να καθιερωθεί ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, εκμεταλλευόμενο την κομβική του θέση.

Ανάμεσα στα υπόλοιπα έργα που ξεχωρίζουν στο «λίφτινγκ» του «Μακεδονία» είναι η αποκατάσταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και τροχοδρόμου. Αυτό θα είναι και το πρώτο μεγάλο άλμα για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, που θα έχει τη δυνατότητα πλέον να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις και μεγάλου μεγέθους αεροπλάνα, διπλασιάζοντας την ικανότητα προσέγγισης.

Ο νέος τερματικός σταθμός θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο με δύο γέφυρες που θα κατασκευαστούν από μέταλλο και υαλοπέτασμα, η μια από την πλευρά της πίστας και η άλλη από την πλευρά του οδικού κόμβου. Οι δυο γέφυρες θα συνδέουν το νέο κτίσμα με το υφιστάμενο, στο ύψος του πρώτου ορόφου, δηλαδή του ορόφου των αναχωρήσεων.

Για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ο νέος τερματικός είναι παραπάνω από απαραίτητος αφού ο υφιστάμενος, όταν κατασκευάστηκε, προοριζόταν για την εξυπηρέτηση περίπου 3 εκατ. επιβατών και έφτασε, με την αύξηση της επιβατικής κίνησης, να εξυπηρετεί περί τα 7 εκατ. επιβάτες. Σημειώνεται ότι το 2018 και μέχρι σήμερα η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5%, παρά τις παροδικές δυσκολίες στους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο λόγω των έργων στους διαδρόμους. Τον προηγούμενο μήνα δε οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 11,5%, ενώ η συνολική κίνηση έφθασε σε 835,474 επιβάτες.

ο νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία» σε αριθμούς
100.000.000 ευρώ το ύψος της συνολικής επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου
34.033 τ.μ. νέος τερματικός σταθμός
24000 τ.μ ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
47% αύξηση των σταθμών check-in
75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους
100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος
250 χλμ. καλωδίων
20 χιλιόμετρα σωληνώσεων
2.900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών
222.900 ανθρωποημέρες που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των έργων
11.250 ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των εργασιών.

Naftemporiki.gr